10. září, HR Forum: Přepsaná budoucnost firem

Informace o akci

Místo: JIC, Budova INMEC, Purkyňova 649/127, Brno-Medlánky

HR Forum: Přepsaná budoucnost firem

Termín: 10. září od 13 do 16.30 hodin

 

Víme, že roušky na akci do 100 lidí není nutné nosit. Přesto děláme vše pro to, abychom účastníky ochránili před nákazou. V této souvislosti vás chceme požádat, abyste nám před příchodem na akci vyplnili potvrzení, že jste se vědomě nesetkali s nikým, kdo by vykazoval příznaky nemoci.

Nebojte se tedy přijít a po dlouhé době se zase osobně setkat s kolegy a popovídat si o tom, jak současná situace přepisuje budoucnost firem a jakou roli v tom hraje HR.

 

 

  • Svět se před časem zastavil a znovu rozjel. Co nám tato situace dala a co nám naopak vzala?
  • Je každá krize také příležitost?
  • Chceme se společně s Vámi zastavit, navzájem se inspirovat a posdílet zkušenosti nad tématy jako je změna leadershipu, solidární společnost, VUCA v reálu, odolnost v praxi.

Záštitu nad akcí převzaly: 

  • Šárka Vernerová, Senior HR Manager, Red Hat
  • Eva Vacíková, HR Manager, JIC, Senior Business Advisor & Coach
  • Kateřina Gábová, VP of People at Slido

Těšit se můžete na inspirativní přednášející a zajímavá témata:

  • Bára Habětínková, HR manažerka, Rohlík.cz
  • Olinka Vlachynská, PsychOlinka pro nejlepší leadry v Brněnském (gastro)vesmíru, Lidi z Baru
  • Petr Chládek, ředitel, JIC
  • Petr Střelec, jednatel společnosti Thermo Fisher Scientific Brno
  • Michal Hrabí, CEO, Phonexia
  • Jaroslav Lhoťan, personální náměstek, Fakultní nemocnice Olomouc
  • Jana Špačková, spoluzakladatelka a partnerka FLEXJOBS Consulting
  • Daniel Říman, regionální manažer obchodu, Sodexo Benefity

Co na vás čeká

Změna Leadershipu

Solidární společnost

VUCA v reálu

Odolnost v praxi

Teorie versus praxe

12.30 – 13.00

13.00 – 13.15

13.15 – 13.45

  • Co pomáhá v situaci, kdy se firma s již tak obrovským tempem musí ještě o 100% zrychlit?
  • Jak zajistit, že máme ve firmě lidi s odolností a invencí, která jim umožňuje čelit nečekanému, vytvořit nový standard a stále pokračovat s nezměněnou motivovaností a angažovaností?

Bára se s námi podělí o recept z Rohlíku, který lze uplatnit kdekoli jinde, záleží jen na těch správných a klíčových ingrediencích – od mise společnosti a její přenesení do každodenního běhu firmy, přes nábor nových kolegů po zásadní roli manažerů.

Bára Habětínková působí jako HR manažer ve společnosti Rohlik.cz, rychle rostoucím ecommerce supermarketu s potravinami.   Zde zastřešuje HR za Operations část společnosti a snaží se v ní pomoctí uřídit turbulentní růst Rohlíku. Před tím se věnovala HR poradenství především v oblasti odměňování, talentu a rozvoje firem ve společnosti Hay Group, později Korn Ferry. “Obě společnosti byly a jsou obrovská škola a neustálý proces učení se, tak si z toho snažím denodenně vzít co nejvíce.”

13.45 – 13.55

  • Trendy v oblasti benefitů
  • Jak v současné době motivovat zaměstnance?
  • Stravenkový paušál vs. stravenky
  • Chystané novinky od Sodexo Benefity

Daniel Říman vystudoval Vysokou školu podnikání a práva v Ostravě. Během své dlouholeté kariéry nasbíral zkušenosti z manažerských pozic ve firmách Eurotel, O2, ČEZ a Veolia. V současné době zastává ve společnosti Sodexo Benefity pozici Regionálního manažera pro Moravu v segmentu středně velkých a velkých firem, v rámci které řídí tým třinácti obchodníků. Zodpovědnost nese také za konzultanty pro motivaci a zákaznická centra v Brně a Ostravě. Věří, že cesta k úspěchu a spokojenosti vede skrze budování a prohlubování dlouhodobých férových obchodních a pracovních vztahů.

13.55 – 14.25

Petr Střelec vystudoval fyziku na Masarykově univerzitě. Začal jako fyzik vývojář, pokračoval managementem výroby elektronových mikroskopů, následovala dekáda vedení globálního inženýrského týmu, krizový management operations v zahraničí, rozvoj nového businessu a technologií. Nyní zastává pozici Sr. R&D Directora brněnské pobočky Thermo Fisher Scientific. Věnuje  se jak rozvoji globalních procesů, tak řízení businessu a rozvoji lidí. A právě rozvoj lidí po celém světě ho činí vyjímečným mezi našimi manažery stejně jako náhled na změny v leadershipu způsobené nejen Covidovou karanténou.

 

14.25 – 14.35

Flexibilita práce zásadně zamíchala karty na trhu práce. Jde o revoluci, která nemá svou rychlostí a rozsahem v historii obdoby. Je to “nová norma” a krize její význam jen podtrhla. Jak na ni koncepčně a jak ji efektivně využít?  Jaké jsou její strategické pilíře a jaké chyby nejčastěji ve firmách vidíme? Co jsou virtuální a co hybridní týmy?

Jana Špačková je spoluzakladatelka a partnerka FLEXJOBS Consulting. “5 let rozvíjíme ve firmách kulturu flexibility práce a těším se ze skvělých výsledků – snižujeme firmám náklady, zvyšujeme spokojenost a výkon, usnadňujeme týmům spolupráci na dálku”.  Jana dříve působila jako evropská ředitelka pro rozvoj obchodu ve společnosti Molson Coors. “Naučila jsem se, jak velmi odlišné je vedení týmu tzv. na blízko a na dálku a jaké dovednosti a systém je potřeba k budování důvěry a dosahování výsledků ve vzdáleném prostředí. Zpočátku to dost bolelo, teď již vím, že zbytečně”

14.35 – 15.05

Jaroslav Lhoťan vystudoval Ostravskou univerzitu. Řízení lidských zdrojů se naplno začal věnovat v americké korporaci (dvojka na celosvětovém potravinářském trhu) Kraft Foods International. Po 4 letech v oblasti FMCG (segment rychloobrátkového zboží) začal pracovat jako ředitel pro řízení lidských zdrojů a bezpečnost pro izraelskou firmu TEVA Pharmaceuticals Ltd. Během své praxe se podílel jak na významných rozvojových projektech (fúze, akvizice firem, zahajování nových výrob), tak i na projektech útlumových (přesuny výrob, transformace ad.). Od ledna roku 2013 pracuje jako personální náměstek ve Fakultní nemocnici v Olomouci.

Absolvoval jak řadu dlouhodobých vzdělávacích a rozvojových programů v Čechách, tak množství zahraničních tréninků a workshopů. V posledních letech se aktivně podílí na řízení People Management Forum jako člen jeho představenstva.

15.05 – 15.30

Přestávka na kávu

15.30 – 16.00

Krize nás vytlačuje z komfortní zóny. Naučené vzorce najednou nestačí. Ocitáme se na hraně. Jako jedinci, rodiny, společnosti, či firmy. Krize nás nutí hledat nové cesty. Využívat naše zdroje kreativně. Přeskupovat, improvizovat a riskovat. Každá krize je zároveň velká příležitost. Díky ní objevujeme , že jsme v mnoha ohledech silnější a schopnější. Díky ní se rychle učíme. Díky ní dokážeme změnit neproduktivní vzorce, kterých jsme se drželi zuby nehty. Krize nás zkrátka nutí se změnit. Lidi z Baru dokázali na opatření s Covidem rychle a elegantně zareagovat i když tržby klesly o víc jak 90%. Žádné veřejné fňukání. Žádné závažné vnitřní nepokoje. Jak je to možné? Co k tomu přispělo?  Kde se to v nás vzalo?Podělím se ve svém přísvěku na HR fóru.

V rámci našeho HR týmu jsem překladatelka firmeních hodnot do praxe: starám se o to, aby každý z našich leadrů v jakémkoliv podniku/projektu mohl a uměl o hodnotách nejenom mluvit, ale především je žít. Aby vytváření pracovního prostředí, které je s hodnotami v souladu, bylo pro každého co nejjednodušší.  Leadership pro nás není vedení, ale vztah. Hierarchii vnímáme jako kontextuální záležitost. Svoboda a zodpovědnost jsou pilířem naší práce. Společně vytváříme co nejlepší podmínky pro to, aby nám bylo dobře, mohli jsme se rozvíjet individuálně a zároveň odvádět skvělou práci jako celek. V praxi moje práce  znamená, že spoustu času věnuju koučování a mísím to s lektorováním. Naučila jsem se, že důležitější je naslouchat, než mluvit. A neštítím se použít cokoliv, co je užitečné a poslouží k tomu, aby se nám spolu dobře pracovalo.

16.00 – 16.30

Uslyšíte příběh o tom, kterak Phonexia provedla rychlou produktovou i organizační transformaci. Cestu zahrnující redukční dietu (osekání produktové nabídky) a škatule hejbejte se (60% pracovních míst prodělalo zrušení, změnu či vzniklo).

To vše proto, abychom během 4 měsíců dosáhli zlepšení produktové prioritizace, schopnosti dodávat hodnotu zákazníkům a silného ownershipu zaměstnanců za výsledek.

Michal se s vámi podělí o své zkušenosti z přípravy i průběhu této cesty, o tom jak to vzali zaměstnanci a co by dnes udělal stejně a co jinak.

 

Michal Hrabí působí jako ředitel ve firmě Phonexia, která patří mezi světové špičky na poli řečových technologií. Rád zpochybňuje „nemožné“ a ze sci-fi dneška dělá realitu zítřka. Jde cestou neustálého zlepšování a to, co se naučil, rád sdílí s dalšími tvůrci. Michal vystudoval teoretickou a aplikovanou informatiku na Masarykově univerzitě v Brně. Je zakladatelem StarCube – prvního středoevropského startup akcelerátoru a také Startup programu JIC.

Za dobrými praktikami v oblasti startupů a technologického transferu procestoval svět a posbíral rovněž několik mezinárodních ocenění (od Microsoft Corp., Evropská komise, EBN, Národní vzdělávací fond). Ročně mu procházelo rukami více než 250 podnikatelských záměrů. Začínající firmy, které konzultoval, získaly přes 90 milionů Kč v seed investicích.

 

16.30

17.30

Hlavní partneři

Partner

Mediální partneři