Konference Světová laboratoř lídrů: Nový svět práce – PRAHA

Informace o akci

Místo: Orea Hotel Pyramida, Bělohorská 24, 169 01 Praha 6

Konference Světová laboratoř lídrů: Nový svět práce

Místo: Orea Hotel Pyramida, Bělohorská 24, Praha 6

Co na vás čeká

BROŽURA KONFERENCE ZDE

Nový svět práce

Nový leadership: rychleji, jinak a zodpovědně

 

  • Jaká je budoucnost práce?
  • Technologie mění způsob, jakým lidé pracují, kde pracují a jaké potřebují schopnosti a dovednosti.
  • Přijďte se podívat na příklady z praxe, jak se firmy připravují na nové profese, které zatím neexistují, a nové dovednosti, které budou potřebovat v budoucnosti.

 

Konferencí vás bude provázet Petr Skondrojanis, founder & CEO Cocuma, HR konzultant a věčný HR aktivista, který odmítá považovat lidi za zdroje. 

08.00 – 8.45

8.45 – 9.00

Zkušenosti z oblasti lidských zdrojů získával postupně od roku 1996 na různých pozicích počínaje rolí HR generalisty v Adamovských strojírnách a.s. přes sedm let strávených v hi-tech výrobní společnosti Celestica, kde postupně prošel různými HR manažerskými pozicemi od manažera náboru až po Site HR Manažera.

Od roku 2007 pracuje ve společnosti Red Hat, kde prošel řadou seniorních HR pozic počínaje Senior HR Manažerem pro CEE region přes Globálního HR Byznys Partnera pro vrcholové vedení Engineeringu, HR ředitele pro EMEA region až po stávající roli Globálního HR Leadera zodpovědného za vývoj globálních HR programů dle zákaznických potřeb a jejich následnou úspěšnou implementaci do všech regionů. Má zkušenosti s řízením lokálních i globálních virtuálních týmů různých velikostí i rozdílných kultur.

Během více než dvacetileté praxe v HR v technologických a výrobních firmách se podílel na vytváření dlouhodobých HR strategií jak na regionální, tak i globální úrovni. Klíčové oblasti, kterými se zabývá do hloubky, jsou nastavení Integrovaného Talent managementu, Kompetenční modely, Organizační design, Změnový leadership, Zapojení HR při vytváření byznysových strategií společností, Integrace a slaďování regionálních a globálních přístupů mezi korporátními a regionálními týmy v rámci HR i byznysu. Působí i jako kouč, mentor a cross-culture mediator.

Jeho životní filosofie je postavena na otevřenosti, upřímnosti, naslouchání, férovém přístupu a neutuchajícím optimismu se snahou brát každou i sebevíce složitou překážku jako dárek od života.

09.00 – 9.30

Jestliže byla inteligence původně definována jako schopnost přizpůsobit se změnám, můžeme doplnit, že leadership je schopnost změny způsobovat. Dá se tato schopnost  (včetně postoje ke změně) trénovat?

Doc. MUDr. PhDr. Mgr. Radvan Bahbouh Ph.D. je psycholog, kouč, lektor a současně i vedoucí katedry psychologie na FF UK, kde zároveň přes dvacet let přednáší.

Je autorem metody sociomapování, která umožňuje analyzovat, vizualizovat a zlepšovat komunikaci v týmech i v organizacích. Tato metoda je využívána v experimentech kosmického výzkumu, v armádě i v řadě firem po celém světě.

Je zakladatelem společnosti QED GROUP, která poskytuje psychologické služby organizacím i jednotlivcům. Dlouhodobě pracuje s leadery, s lidmi, jenž, jsou v top managementu nejvýznamnějších firem, které může svými poznatky inspirovat k lepším výkonům a ke zkvalitňování vedení svých podřízených a týmů.

09.30 – 09.40

Nejnovější globální studie transformačních trendů (X/2019).

Aktivace lidí do transformace jsou naléhavé, elegantní, zní důstojně a z dálky „voní hezky“. Překážky v realizaci jsou banální, bolestné s mírně nahořklé. Digitalizace mění co děláme, jak to děláme, mění povaha toho co dělá a očekává zákazník nebo spotřebitel. Za plného provozu inovujeme, přehodnocujeme strategie, stěhujeme výrobu, propouštíme, nabíráme, migrujeme systémy, re-designujeme procesy, re-komponujeme kompetence poptáváme nové zručnosti. 70% transformací však není tam, kde by chtělo být.

V 10 minutách představíme super-cross několika akceleračních praktik a transformačních iniciativ se vším co přináší, proložíme je daty z průzkumu, který realizoval LHH Zurich (EMEA) s globální neziskovou organizací HR.Research Institute (2019) a Boston Consulting Group (2018). Studie vyhodnocuje vstupy více než 2000 respondentů a transformačních expertů ve 20-ti zemích.

 

Michal Hatina, vede českou a slovenskou kancelář LHH, komponuje osobní značky elit českého managementu, je architektem českého agile placement programu, který jako efektivnější alternativu outplacementu využilo více než 1600 profesionálů a manažerů. Je producentem a vydavatelem business audioknih v digitálním formátu, založil  a realizoval exit 1. start-upu v sektoru e-portálů zaměstnaneckých výhod – eCafeteria. Je členem syndikátu angel investorů do českých technologických a blockchain projektů a spojuje akademický talent českých studentů s ekosystémem start-up komunit ve Střední evropě. (Tensor.ventures a portfolio Signals, Passengera, Unico, Verasity Protocol, Freshlabels a jiné). Žije v Praze a Bratislavě, má 4 děti.

09.40 – 10.05

Pracuje v médiích 18 let. Ve skupině NOVA vedla celou řadu úspěšných projektů. Podílela se na fúzích a organizačních změnách společností, např. na fúzi Galaxie Sport, agentury Mediafax nebo produkční společnosti Media Pro Pictures. Od roku 2010 je HR ředitelkou TV Nova s.r.o. Věří pevně v možnosti organizačního i osobního rozvoje, proto se stala koučkou. Koučink každodenně využívá i ve své práci.

10.05 – 10.15

  • Nové nároky VUCA světa na leadery
  • i4 kompetence současných leaderů : imaginace, integrace, inspirace a intuice
  • Myšlenka jako primární tvůrce ekonomické hodnoty
  • Představivost – hlavní nástroj práce neuro-leadera
  • Free resources – co můžeme udělat sami a bez peněz

Zastává pozici Senior Client Partner a člen Strategické rady Jenewein Group. Jako respektovaný mezinárodní headhunter a poradce je klíčovým členem profesionálních týmů v oblasti Executive Search & Leadership Consulting. Má bohaté zkušenosti s vedením a realizací mezinárodních projektů na úrovni vrcholového managementu a vysoce specializovaných pozic. Primárně se zaměřuje na leadership a management v propojení České a Slovenské republiky v celém spektru společností s důrazem na sektory Financial & Professional Services a Consumer Markets & Media. Během profesní kariéry s úspěchem zvládl mnoho manažerských výzev, což je předpokladem optimálního vnímání a důkladného poznání pozic, které při poradenských projektech obsazuje.

10.15 – 10.30

Přestávka na kávu

10.30 – 11.00

Její první kniha Changin on the Job (v českém překladu Osobnostní růst v pracovním i osobním životě bude uvedena na konferenci PMF  27. 11. 2019) byla označena za jednoduše nejlepší knihu o leadershipu
a osobnostním vývoji.

Jennifer Garvey Berger vidí rozvoj leadershipu jako nejdůležitější úkol dnešního světa. Jako leadership kouč podporuje lídry v jejich osobnostním růstu a pomáhá jim najít vlastní cestu rozvoje. Učí také kouče na celém světě transformační a vývojové formě koučování ve svém certifikačním kurzu Growth Edge Coaching. Jennifer je častým hostem konferencí zaměřených na leadership a hostujícím přednášejícím na světových univerzitách (Harvardská univerzita, Univerzita v Sydney a další). Připravuje rozvojové programy zaměřené na strategii tváří v tvář dramatickému nárůstu komplexity v našem rozhodování. Spojuje hluboké teoretické základy (spolupracovala s věhlasným harvardským profesorem R. Keganem) s vášní pro praktické využití poznatků o lidském zrání a vývoji.

Její první kniha Changin on the Job (v českém překladu bude uvedena na PMF konferenci 27.11.2019 – Osobnostní růst v pracovním i osobním životě) byla označena za “jednoduše nejlepší kniha o leadershipu a osobnostním vývoji.” Její poslední kniha Unlocking leadership mindtraps mluví o nárocích, které na nás klade současná situace a jak nám naše přirozené impulsy nepomáhají uspět.

Jennifer založila globální konzultační společnost Cultivating Leadership, která spolupracuje s největšími klienty jako Google, Novartis, Wikipaedia nebo Oxfam International. Je držitelkou doktorátu vývojové psychologie z Harvardu. V současnosti žije v Londýně, ale jejím domovem je Nový Zéland.

 

11.00 – 11.30

Revoluce dovedností je v plném proudu. Potřeby firem se proměňují rychleji než kdy předtím; neustále vznikají nové pracovní role a jiné zanikají.

Firmy už nemůžou být pouhými spotřebiteli práce a potřebují vytvářet rychlejší cykly rozvoje talentů než v minulosti.

Jejich cílem jsou agilní, multifunkční týmy s mnoha dovednostmi – takové, jaké jsou již nyní v četných IT odděleních.

Luca Giovannini představí, jak se mu podařilo vybudovat tři technologické akademie v Itálii, a následně v dalších zemích Evropy, které slouží jako platforma pro přední Italské zaměstnavatele. Ti sdílí své know-how a experty v různých oblastech, aby byli schopni rekvalifikovat své zaměstnance a rozvíjet potřebné talenty. Brandy jako Ferrari, Lamborghini, Dallara, Siemens, Aprilia, Brembo, Microsoft, Oracle nebo ABB zde vychovávají mimo jiné specialisty na robotizaci, strojové učení, analýzu velkých dat, kybernetickou bezpečnost, výrobní simulace nebo specialisty pro motorsport, kdy kupříkladu rekvalifikují nezaměstnané textilní dělníky na techniky pro práci s kompozitními materiály.

11.30 – 12.00

Jiří Charvát vedl tým copywriterů. Pak vykouřil halucinogenní žábu a zjistil, že život je jenom lunapark, kde si může prožít, cokoli chce. Tak teď píše to, co lidem nenakládá, ale ulevuje: humor, příběhy, stand-up, poezii a komediální přednášky na míru události (tzv. mind-upy). Vystupuje, moderuje, přednáší o seberozvoji, učí improvizaci.

Dvakrát vyhrál mistrovství České republiky ve slam poetry. Napsal knihy Eskejp: Na útěku z kanceláře podle blogu nominovaného na Magnesia blog roku, Qejci: Existenciální sperma komiks a básnickou sbírku Zase je dneska.

 

Tomáš Kopecký vede zastoupení vzdělávací a poradenské společnosti FranklinCovey od roku 2005 a zároveň působí jako konzultant, a to především v oblasti realizace strategických cílů. Zaměřuje se na komplexní projekty, které firmám umožňují cíleně rozvíjet jejich kulturu a dosahovat vyšší výkonnosti. Větší část své profesní kariéry působil
v automobilovém průmyslu. V manažerských pozicích se pohybuje od roku 1995 a zkušenosti získal hlavně v prodeji,
v řízení dealerské sítě a v oblasti lidských zdrojů.

Je váš vzdělávací systém efektivní a přináší dlouhodobé výsledky? Jak systematicky rozvíjet zaměstnance a budovat firemní kulturu (nejen) v době ekonomické nejistoty.


Juraj Gabrhel, Co-Founder & CEO, e-learnmedia

Od roku 1998 působil jako softwarový inženýr a později projektový manažer na více projektech vývoje IS doma i v zahraničí. V roli spolumajitele a CEO společnosti e-learnmedia již více než 16 let nabývá manažerské a odborné zkušenosti v oblasti e-learningu a digitálních technologií pro vzdělávání a rozvoj. Je absolventem Fakulty elektrotechniky a informatiky STU v Bratislavě. Od roku 2018 je zároveň členem představenstva za oblast „Training & Development“ sdružení HRcomm v ČR, jehož hlavním cílem je inspirovat, sdílet, podporovat a přinášet HR inovace do byznys světa a společnosti.

 

Adam Marčan, Spoluzakladatel, komunitní manažer, Naučmese.cz

Před osmi lety založil Adam se svými dvěmi kamarády projekt Naučmese.cz. Mottem projektu se stala hláška „každý může naučit kohokoliv cokoliv“. Doposud tak propojili desetitisíce lidí v Česku. Nepotřebovali k tomu kancelář ani finanční investici. Projekt nadále organicky roste a má silnou komunitu lektorů. Po dvou úspěšných implementacích do firemního prostředí (Avast a Accenture) se rozhodli veřejně nabízet svůj propracovaný systém pro vzdělávání i jako nástroj do firemního prostředí.

 

Tomáš Ervín Dombrovský, analytik pracovního trhu ve společnosti LMC

 

Mapuje jevy a trendy v propojených světech vzdělávání a práce, přednáší o tom pro lidi z HR a vedení firem, a krom toho se stará o veřejně prospěšné aktivy přesahující každodenní byznys společnosti LMC, v níž je devátým rokem zaměstnán. LMC vyvíjí online služby pro vzdělávání a hledání práce, například Jobs.cz, Prace.cz, Seduo.cz a další portály a mobilní aplikace. 

12.00 – 12.20

Gergana Yordanova je personální ředitelkou společnosti Sodexo Benefity v České republice s mnoha lety zkušeností z HR v mezinárodním prostředí. Pro Sodexo začala pracovat v Bulharsku, kde se vypracovala na personální ředitelku a současně poskytovala přímou podporu v personalistických záležitostech dceřiné společnosti Sodexo v Rusku. Podílela se na přípravě a zavádění systému měření angažovanosti zaměstnanců v severní, střední a východní Evropě (Sodexo Benefity). Věří, že otevřená firemní kultura a zapojení zaměstnanců do dění ve firmě přináší nejen spokojené zaměstnance, ale také firemní úspěch.

 

12.20 – 13.15

Oběd

13.15 – 13.30

13.30 – 13.35

13.35 – 14.00

  • Žijeme v exponenciální době, očekáváme stále víc – hyper-personalizace
  • Jsou to lidé, kdo pohání tyto změny: Digitální disruptoři
  • Jak na digitální ego: organizace, talent, vzdělávání, kariéra
  • Digitální lidé a kultura
  • Případová studie: Digitální akademie

Adriana Dergam, ředitelka korporátní komunikace a udržitelného podnikání, Vodafone

Adriana začala svou profesionální kariéru v mezinárodním vysílání Španělského národního rozhlasu. Od té doby vystřídala několik pozic v médiích (ČT, mexická Televisa) a v neziskové sféře v Česku i zahraničí, kde se specializovala na psychosociální projekty a podporu žen v krizových oblastech. Od roku 2006 pracovala na Balkánu ve Walton International, kde měla na starosti akvizice a rozšíření portfolia HR služeb. Ve Vodafonu pracuje už 4 rokem, kde vede interní a externí komunikaci, udržitelné podnikání a programy Nadace Vodafone.

 

Magdalena Wavle, ředitelka oddělení talentu a rozvoje, Vodafone

Zatím nejdelší část své kariéry věnovala Magdalena firmám GE Capital and GE Money, kde v různých zemích zastávala vedoucí posty v HR integračních procesech a zákaznické péči, kdy se mimo jiné stala ombudsmankou pro klienty GE Money Bank a GE Money Auto. Ve Vodafonu má Magdalena na starosti oddělení náboru, talentu a rozvoje, kde mimo jiné zavádí nové programy digitální transformace v HR, Employer Brand a rozvojové projekty pro zaměstnance a mladé. Po spojení Vodafonu s UPC povede kulturní integraci nových zaměstnanců.

13.35 – 14.00

Michal před deseti lety se svými dvěma kamarády založil studio Inmite, které se stalo českým leaderem ve vývoji aplikací pro chytré telefony. Už tam si dal roli „Chief Happiness Officer“ a úkol hledat jak dosáhnout toho, aby lidi práce naplňovala. Před čtyřmi lety se Inmite akvizicí stal součástí globální bezpečnostní firmy Avast, role a poslání hledat štěstí v práci však Michalovi zůstaly. Po roční rodinné cestě kolem světa, na níž navštívil i řadu „lidských firem“, se vrátil zpět do ČR s vizí pomoci co nejvíce lidem k tomu, aby měli možnost čas v práci trávit plnohodnotně a smysluplně. Aby takový nadhled získalo co nejvíce lidí a budoucích generací, Michal pomohl nastartovat projekt Stestivpraci.cz, spoluorganizuje mezinárodní konference Happiness@Work, zapojil se do Brain&Breakfast a pomáhá firmám směřovat ke štěstí v práci.

14.00 – 14.05

14.05 – 14.30

Age management jako téma nabývá vzhledem k postupujícímu demografickému vývoji na stále větší aktuálnosti, a to zejména s ohledem na zajištění optimálního využití potenciálu věkové skupiny 50+.

I Evropská unie a její Evropské sociální fondy přispívají na zvýšení adaptability a zapojení věkové skupiny 50+ do pracovního prostředí.

  • Jak však vnímá svou pozici na trhu práce ona skupina pracovníků 50+?
  • Jaké jsou bariéry, ale i příležitosti starších zaměstnanců?
  • Jak s touto skupinou pracovat a spolupracovat?
  • Co jim nabídnout?
  • Na to vše jsme se ptali během našeho Dotazníkového průzkumu 50+ na jaře tohoto roku a s výsledky Vás seznámíme během našeho vstupu.

 

Pavel Šimák je ředitelem poradenství v oblasti lidského kapitálu a globálních center sdílených podnikových služeb ve společnosti Deloitte Česká republika. Má zkušenosti z mnoha oblastí spadajících do agendy Center sdílených služeb, včetně studií proveditelnosti, designu, migrace, a optimalizace provozních operací. Je spoluautorem konceptu strategického HR zaměřeného na stávající pracovní sílu a výzvy trhu práce.

14.05 – 14.30

Michal před deseti lety se svými dvěma kamarády založil studio Inmite, které se stalo českým leaderem ve vývoji aplikací pro chytré telefony. Už tam si dal roli „Chief Happiness Officer“ a úkol hledat jak dosáhnout toho, aby lidi práce naplňovala. Před čtyřmi lety se Inmite akvizicí stal součástí globální bezpečnostní firmy Avast, role a poslání hledat štěstí v práci však Michalovi zůstaly. Po roční rodinné cestě kolem světa, na níž navštívil i řadu „lidských firem“, se vrátil zpět do ČR s vizí pomoci co nejvíce lidem k tomu, aby měli možnost čas v práci trávit plnohodnotně a smysluplně. Aby takový nadhled získalo co nejvíce lidí a budoucích generací, Michal pomohl nastartovat projekt Stestivpraci.cz, spoluorganizuje mezinárodní konference Happiness@Work, zapojil se do Brain&Breakfast a pomáhá firmám směřovat ke štěstí v práci.

14.30 – 14.50

  • Co obsahuje DNA srozumitelné firmy
  • Co je to životní cyklus zaměstnance
  • Jak designovat Employee Experience

 

Petr svou cestu k pečení značek zaměstnavatelů prošlapával 15 let. Vedl a spoluvlastnil největší české kalendářové nakladatelství Helma 365, spoluzaložil agenturu specializovanou na interní komunikaci INSIDERS, aby nakonec zjistil, že jeho po-voláním je budování značek zaměstnavatelů a jeho místo je u pekařské pece v BrandBakers. Petr se věnuje především tvorbě firemních DNA, zvědomování a formování firemních kultur a implementaci značkových strategií prostřednictvím designu zážitku zaměstnanců. Přestože i on se občas rád vznáší na obláčku, svým naturelem je primárně obchodník a manažer. Business má zkrátka pod kůží. Své pracovní aktivity prokládá rodinou a vychutnáváním života. Je nenapravitelný gurmán.

Možná s tím, jak ekonomika v ČR začíná ochlazovat, se v éteru stále více skloňuje nové sousloví. Employee Experience, neboli zkušenost zaměstnanců, je novou derivací Employer Brandingu a možná přesněji zachycuje podstatu, o kterou
v případě budování značky zaměstnavatele běží. Totiž o současné zaměstnance. Firmy, které svou značku zaměstnavatele berou vážně, dávají své lidi na první místo. Lidé jsou nejen součástí procesu jejího definování, ale také těmi, kteří značku v každodenním procesu utvářejí.             

14.50 – 15.05

15.05 – 15.15

Příchod každého nového člena do týmu klade zvýšené nároky na manažerskou roli. První kroky v nové společnosti jsou náročné zejména pro nováčka samotného. V innogy se snažíme tento proces začleňování do praxe usnadnit pro obě zmíněné strany. Vyvinuli jsme proto digitální aplikaci, která slouží manažerovi jako rádce a nováčkovi je spolehlivým průvodcem po celou jeho zkušební dobu. Pojďte se podívat, jak takový digitální onboarding vypadá.

Lenka se oblasti lidských zdrojů věnuje již od roku 2002 a za tu dobu nasbírala řadu zkušeností primárně v oblasti rozvoje, HR konzultací, náboru a employer brandu. 11 let pracovala na pozici HR Business Partnera, kde podporovala různé obchodní společnosti nejen v innogy. Má zkušenosti s vedením lidí a realizací fúzí z pohledu lidských zdrojů. Ve společnosti innogy (dříve RWE) pracuje od září 2010, nyní na pozici Senior Manager, Employer Brand&Recruitment.

Ve volném čase ráda cestuje, věnuje se své rodině a malování, někdy i sportu. Společně s ostatními rodiči se angažuje v soukromé škole ZŠ Otevřeno v Benátkách nad Jizerou, která nabízí alternativní formy výuky.

Motto: S úsměvem jde všechno líp.

15.15 – 15.20

15.20 – 15.45

  • Jak vypadá přeměna firmy s více jak 75letou tradicí?
  • Jaký vliv má transformace společnosti s pevnými hodnotami na kulturu, leadership a způsob práce?

 

Společně mají v IKEA za sebou více jak 30 let zkušeností  z oblasti HR – každý svou polovinou nasbíral bohatou praxi v různých oblastech HR.  Jsou si vědomi, že IKEA je love brand a její úspěch stojí především na lidech – na jejich nadšení, odlišnosti a talentu.

Sdílejí společnou vášeň pro rozvoj značky IKEA jako zaměstnavatele – každý z jiného pohledu. Ladislav z pozice Recruitment Managera pro ČR, SR a Maďarsko, Eliška z pohledu Talent Managera pro stejný region.

15.20 – 15.45

  • Jak pracovat se zaměstnanci, aby pro ně automatizace a robotizace byla chtěným řešením, přijali ji jako součást denní rutiny a sami hledali nové příležitosti pro automatizaci a robotizaci?

 

Šárka získala pracovní zkušenosti během 10letého působení ve Skupině ČEZ, v různých rolích v rámci HR back office, kde se podílela na vzniku a stabilizaci centra sdílených služeb v Ostravě. Od roku 2016 působí ve společnosti OKIN BPS na pozici C&B manažera. V rámci svého působení ve společnosti má na starosti HR automation program, který je zaměřen na automatizaci a robotizaci HR procesů. V současné době také participuje na nastavení HR procesů pro nově otevíranou pobočku společnosti v USA.

 

 

Lukáš je absolventem VŠB-TU Ostrava. V posledních deseti letech se věnoval navyšování efektivity práce napříč různými segmenty podnikání za pomocí tradičních postupů, ale i zaváděním nových inovativních technologií a služeb. Jako manažer se podílel na outsorcingových projektech v Telco segmentu, kdy byl zodpovědný za konsolidaci pracovních aktivit napříč evropskými pobočkami a transici těchto aktivit do nového CoE v České republice.

Před pěti lety se podílel na rozjezdu, provozu a tvorbě produktů startupu Datlowe, který se zaměřuje na dodávku služeb nad technologií NLP (Natural Language Processing).  V roce 2018 se stal spolu zakladatelem startupu Techstra, který v současné době vede z pozice CEO a jednatel. Společnost Techstra je dodavatelem inovativních řešení (jako RPA/OCR/NLP, či CHATBOT) a služeb pro optimalizaci vnitropodnikových procesů.

15.45 – 15.50

15.50 – 16.00

16.00

Generální partner

Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři

Generální partner soutěže HREA

Partneři soutěže HREA

Partneři ceny HREA