Aktuality
ČEZ pomáhá zaměstnancům zvládat zvýšený stres způsobený epidemií COVID-19
ČEZ pomáhá zaměstnancům zvládat zvýšený stres způsobený epidemií COVID-19 Vážná situace, pocit ohrožení, řada osobních omezení, změny v pracovním režimu – to vše znamená zvýšenou psychickou zátěž. Společnost ČEZ proto pro své zaměstnance zřídila bezplatnou telefonní linku s psychologickou poradnou. Kromě ní mají energetici a jejich rodinní příslušníci k dispozici i zdravotnickou linku, vedoucí pracovníci pak mohou využít on-line krizový koučink. […]
ČEZ pomáhá zaměstnancům zvládat zvýšený stres způsobený epidemií COVID-19
Vážná situace, pocit ohrožení, řada osobních omezení, změny v pracovním režimu – to vše znamená zvýšenou psychickou zátěž. Společnost ČEZ proto pro své zaměstnance zřídila bezplatnou telefonní linku s psychologickou poradnou. Kromě ní mají energetici a jejich rodinní příslušníci k dispozici i zdravotnickou linku, vedoucí pracovníci pak mohou využít on-line krizový koučink.
Pracovníci dispečinku distribuce pracují v týdenních izolovaných směnách, odloučení od rodin. Vybraní zaměstnanci jaderných elektráren mají prodloužené směny, tak aby vždy byla záloha v případě onemocnění personálu. Tisíce zaměstnanců jsou na home-office kvůli snížení rizika nákazy. Změna pracovního režimu, hrozba nakažení, obavy o zdraví blízkých i sebe, sociální izolace, zavřené školy a školky – to vše dlouhodobě zvyšuje stresovou hladinu. I proto společnost ČEZ zřídila pro své zaměstnance a jejich rodinné příslušníky telefonickou linku s nepřetržitou psychologickou poradnou.
„Odborníci na bezplatné lince jsou k dispozici 24 hodin denně. Mohou pomoci zvládnout stresové situace, zmírnit obavy, poradit s potížemi v partnerském soužití, případně s problémy spojenými s plněním pracovních povinností nebo výchovy dětí v současné nestandardní situaci,“ vysvětluje ředitel personalistiky Josef Lejček.
Od stresu může zaměstnancům ČEZ ulevit také zdravotní linka KORONAVIRUS. Přestože informací o epidemii koluje v médiích nesmírné množství, řada lidí stále preferuje konzultace přímo s lékařem. Z toho důvodu ČEZ ve spolupráci s on-line platformou uLékaře.cz poskytuje zaměstnancům ve všední dny v pracovní době možnost zavolat lékařům a poradit se s nimi. V době, kdy jsou veřejné linky přetížené, je možnost kdykoliv se poradit vítanou pomocí.
Vedoucí pracovníci zase mohou využít on-line krizový koučink, který jim pomůže řešit případné problémy s dálkovým řízením týmu. Mezi další vstřícné kroky společnosti vůči zaměstnancům v době epidemie patří například zajištění hlídání dětí pracovníkům ve vybraných lokalitách v souvislosti se zavřením škol a školek. ČEZ rovněž zaměstnancům zajišťuje ochranné roušky a dezinfekci, a to v první řadě pro provoz kritické infrastruktury. Dezinfekci si firma vyrábí ve svých elektrárenských laboratořích, částečně jí i zásobuje Thomayerovu nemocnici v Praze.
Další aktuality
18. května proběhla naše každoroční největší akce – konference HR Know How, letos názvem HR a byznys nové doby.
18. května proběhla naše každoroční největší akce – konference HR Know How, letos názvem HR a byznys nové doby. Bezmála 250 účastníků si v zajímavých prostorách Národní technické knihovny vyslechlo inspirativní přednášky 16 vystupujících a měli možnost zúčastnit se i dvou workshopů. Letos naše účastníky pozdravil přes videozáznam i ministr MPSV Marian Jurečka a v úvodu jim pak základní úpravu v novele zákoníku […]
I roztomilé emoji může mít právní následky
Možná se ptáte, zda mohou mít emotikony v právním kontextu nějaký význam. Emotikony jsou součástí naší komunikace a vyjadřují naši náladu a pocity. S nárůstem jejich používání se také zvyšuje počet případů, kdy se tyto malé výrazové obrázky stávají předmětem rozhodování soudů. V níže uvedeném případu emotikony sehrály klíčovou roli. V Německu se soudy zabývaly případem zaměstnance, který na sociální síti […]