Aktuality

Digitalizujeme nábor i práci s talenty.

Digitalizujeme nábor i práci s talenty. Michaela Madová, Senior Talent Acquisition & Identification Manager, Coca-Cola HBC Česko a Slovensko. Rok 2020 byl jiný pro všechny z nás. Pandemie koronaviru změnila naše životy, pohled na mnoho věcí, mnohé nám vzala, ale spoustu nás i naučila, a především přinesla nové možnosti a příležitosti. Moderní technologie nám umožnily, abychom i nadále mohli pracovat a nabírat nové zaměstnance […]

Dne 2. Únor 2021

Digitalizujeme nábor i práci s talenty.
Michaela Madová, Senior Talent Acquisition & Identification Manager, Coca-Cola HBC Česko a Slovensko.

Rok 2020 byl jiný pro všechny z nás. Pandemie koronaviru změnila naše životy, pohled na mnoho věcí, mnohé nám vzala, ale spoustu nás i naučila, a především přinesla nové možnosti a příležitosti. Moderní technologie nám umožnily, abychom i nadále mohli pracovat a nabírat nové zaměstnance i v době karantény a lock-downu. Jsem velmi ráda, že už v roce 2018 jsme postupně začali pracovat na digitalizaci náboru a výběrem nejvhodnějších online řešení. V té době ještě nikdo nepředpokládal, co nás čeká.

Od videodotazníků ke gamifikaci

Cesta byla pozvolná. Postupně jsme se od zavádění online pohovorů a video dotazníků nebo online kompetenčního testování, které mohou kandidáti udělat kdykoli a odkudkoli, přes využívání gamifikace, která je blíže zejména „generaci Z“, dostali až k chatbotům a video prohlídkám. Ty umožní uchazečům vidět naše interní prostory zblízka. Snažíme se představit kandidátům co nejblíže naši kulturu a prostředí, aby věděli, do čeho jdou. I když je pro nás důležité zjistit, zda kandidát splňuje naše očekávání, neméně důležité je pro nás porozumět také jeho představám. To pak můžeme proměnit v příležitost.

Naše vize je postupovat i nadále tímto směrem a neustále přicházet s novými možnostmi, jak být ke kandidátům blíž, zabezpečit plynulý proces a zachovat pozitivní kandidátskou zkušenost.

Tato změna nám přinesla i pár dalších vedlejších pozitivních efektů. Například zrychlení náboru, zkvalitnění procesů a také uchazeči velmi vítanou flexibilitu plnit jednotlivé kroky v závislosti na jejich volném čase.

Proto si dovolím říct, že v oblasti náboru v CC HBC jsme byli poměrně dobře připraveni. Už před koronavirovou krizí jsme byli schopni nabídnout již zmiňované online možnosti. Styl naší práce se příliš nezměnil, proto jsme se mohli více věnovat dalším zajímavým lokálním, či regionálním projektům jako například: Program Doporuč talent, Diversita a Inkluze, Talent Marketplace, GIG Economy a dalším. Blížící se doba „gig“ projektů tak ještě víc nahrála možnostem růstu interních talentů, částečným nebo krátkodobým úvazkům.

Platformy pro růst talentů

V tomto roce jsme také posílili podporu rozvoje interních talentů, a to hned přes dvě platformy. Jednou z nich je Learning Lab.  Jedná se o interní platformu, pomocí které naši interní zaměstnanci školí a předávají své zkušenosti kolegům napříč firmou. Druhou platformou je Opportunity Market Place. Tato iniciativa si klade za cíl zvýšit vizibilitu a mobilitu našich zaměstnanců napříč zeměmi a pracovními segmenty. Spojuje talenty s příležitostmi a podpoří tak jejich karierní rozvoj a zároveň se zaměřuje na krátkodobé a dlouhodobé obchodní cíle společnosti. Platforma je přeložena do všech jazyků v rámci 28 zemí CC HBC. Je k dispozici všem zaměstnancům s přístupem na intranet a je řízená zaměstnanci a jejich přímými nadřízenými. Tato platforma nám přinesla možnost realizovat projekty v rekordně krátké době i v korporátním prostředí. Také nám umožnila přicházet s komplexními řešeními pořízenými za minimální náklady. Zároveň nám ukázala změnu perspektivy vnímání aktuálních trendů na trhu práce u seniorního managementu.

Žijeme v době neustálých změn a mnozí jsou nuceni vystoupit ze své komfortní zóny. Někdy se může zdát tato cesta trnitá a bolestivá, ale je to cesta vpřed, která nám posouvá vlastní limity a dává nám možnosti růstu. Současně nám přináší nové příležitosti, které by bylo škoda nevyužít.  Věřím, že toto je jen začátek, a že nás čeká ještě mnoho dalších inovací – jak v náboru, tak v celém HR.

Zdroj: Michaela Madová, Senior Talent Acquisition & Identification Manager, Coca-Cola HBC Česko a Slovensko.

Další aktuality

Staré kancelářské pořádky se už nevrátí.

Dne 10. května 2021

Přežijí kancelářské komplexy a tzv. open space dobu, kdy kvůli koronaviru část, ne-li většina zaměstnanců pracuje z domova? Podle fondu Kirkbi, který spravuje stamiliardový majetek Lega, potrvá roky, než se na trhu s kancelářemi plně projeví dopady pandemie. Ilustrační foto Foto: Andrew Kelly, Reuters Velcí zaměstnavatelé se ale shodují, že staré pořádky se nevrátí ani v tuzemsku. Ukázalo se, […]

Zobrazit detail

Loajalita k firmě se v Česku nevyplácí. Změnit by to mělo povinné zveřejňování mezd.

Dne 10. května 2021

Je dobré vědět, kolik berou kolegové? Odborníci se shodují na tom, že odkryté mzdy přinášejí do podniku klid, domněnky totiž kazí náladu i kolegialitu. V Česku je však transparentnost odměňování zatím tabu, v mnohých firmách sdělování výše mzdy dokonce zakazuje pracovní smlouva. To by ale do dvou let měla změnit nová evropská legislativa, upozorňuje týdeník Ekonom. Zveřejňovat výši […]

Zobrazit detail

Ocenění Randstad Award pro nejatraktivnějšího zaměstnavatele letos putuje do Microsoftu

Dne 7. května 2021

Praha, 5. května 2021 – Nejatraktivnějším zaměstnavatelem na českém trhu se dle letošního průzkumu personálně poradenské agentury Randstad stala společnost Microsoft, druhou příčku obsadila společnost ŠKODA AUTO a třetí se umístila společnost Seznam.cz. Ocenění Randstad Award, o kterých v nezávislém průzkumu rozhoduje široká veřejnost, se i letos muselo obejít bez tradičního slavnostního galavečera a jednotliví vítězové převzali ocenění z rukou zástupců agentury Randstad během […]

Zobrazit detail