Aktuality

Jeden příběh za nás všechny z Red Hat – motto “We’re in this together”

Jeden příběh za nás všechny z Red Hat – motto “We’re in this together” …nová situace si žádá nová a inovativní řešení. Naše organizace se nelekla, nevzali jsme nohy na ramena, právě, že naopak… rozhodli jsme se změnit taktiku, neběžíme maraton, ale sprintujeme, protože jsme pochopili, že nové výzvy v podobě rychlých akcí budou součástí naší práce během […]

Dne 5. Květen 2020

Jeden příběh za nás všechny z Red Hat – motto “We’re in this together”

…nová situace si žádá nová a inovativní řešení. Naše organizace se nelekla, nevzali jsme nohy na ramena, právě, že naopak… rozhodli jsme se změnit taktiku, neběžíme maraton, ale sprintujeme, protože jsme pochopili, že nové výzvy v podobě rychlých akcí budou součástí naší práce během nadcházejících dní, možná i týdnů.

Naladili jsme se všichni na stejnou vlnu a pustili se do práce a do objevování skrytých tajemství krásy home officu. Nejprve jsme zajistili základní funkce našeho HR, obratem převedli veškeré nástupní a výstupní záležitosti do virtuálního prostředí, pokračovali jsme s nastavením online výuky a v neposlední řadě jsme se pokusili odstranit administrativní část naší práce, což se tak úplně nepovedlo, protože na příklad stravenky v papírové formě prostě nemáme dodnes rozdány a to máme home office už více než dva měsíce. S údivem odkrýváme nové rozměry virtuálního prostředí, “potkáváme” se v rámci EMEA HR týmu na virtuálních kávičkách, uspořádali jsme si pyžamový večírek, přiťukli si sklenicí vína aniž bychom si potřísnili klávesnici nebo zamatlali monitor, oslavili společně životní i pracovní jubilea a poznali rodinné příslušníky v těch nejnečekanějších momentech, když děti začaly během prezentování křičet, partneři se nevědomky neodění prošli za našimi zády a mohla bych pokračovat ve výčtu dalších zábavných online momentů, ale mnohem větší radost nám udělalo ocenění naší práce od businessu. S ohledem na celosvětový vývoj situace související se šířením koronaviru, vytvořil EMEA HR tým formulář pro sběr dat týkajících se nakažených či potenciálně nakažených zaměstnanců. Díky rychlé akci jsme byli následně schopni zajistit informovanost všech, kteří o dané situaci měli vědět a s ohledem na GDPR jsme zároveň zajistili naprostou diskrétnost při práci s citlivými údaji týkající se našich zaměstnanců. Soubor nakonec velmi dobře posloužil k evidenci všech nezbytných kroků.

HR a business partnerství se prohloubilo, společně jsme se stali silnými lídry, kteří usměrňují paniku a podporují kolegy v této “korona” situaci. HR se nemuselo ze dne na den stát “roztleskávačkami” pro udržení motivace našich zaměstnanců, jelikož naši zaměstnanci si “roztleskávací” akce zajistili sami. Skupina nadšenců pro wellbeing aktivity dala obratem hlavy dohromady a přišla s nepřeberným množstvím nápadů. Od prvního týdne přechodu na nečekaný home office pro všechny naše zaměstnance v Česku jsme spustili iniciativu plnou atraktivních aktivit napříč týmy, businessem a nakonec dokonce i s celosvětovým přesahem. Nelze tedy přičítat zásluhy za tyto aktivity pouze HR týmu, tak to rozhodně není. Společnými silami a neutuchajícím nadšením jsme spustili aktivity jako společné sepisování kuchařky z osvědčených receptů našich zaměstnanců, sdílení fotek mazlíčků, kteří se s námi dělí o domácí pracovní prostor či soutěže nejlepších fotografií s různou tematikou. Největším a nečekaným úspěchem se staly Virtual Coffee Budies, kdy se náhodně propojily dvojice zaměstnanců různých týmů a nakonec také z různých zemí, během 6 týdnů proběhlo více než 100 setkání a z mnohých setkání máme také velmi silné příběhy. Jeden s vámi nasdílím: během popíjení virtuální kávy se dvojice bavila o zájmech a téma se stočilo k hudbě. Jeden z kolegů zmínil, že mu chybí hraní na kytaru, kterou nemá v Česku (byl to cizinec, který se nedávno přestěhoval) a tak mu druhý kolega přes Liftago poslal svou kytaru, která mu doma jen tak ležela a nehrál na ni. Do 15 minut měl kolega kytaru doma. A tak se potkal dobrý skutek s příjemně strávenou chvíli u kávy.

Naši zaměstnanci si užívají virtuálních meditací, kvízů, společenských soutěží, společného šití roušek, zábavných lekcí angličtiny a množství sportovních soutěží. Fantazii se meze nekladou. Zůstáváme optimisté, nezapomínáme na práci, ale především myslíme na naše zdraví. Koronavirus nás virtuálně propojil a v dané situaci jsme společně našli nové rozměry solidarity.

we’re in this

together

 

Další aktuality

České matky vypadávají z trhu práce mnohem více, než je běžné v ostatních zemích Evropy

Dne 3. února 2023

Mateřství vyřazuje české ženy z pracovního trhu mnohem víc, než je tomu v zemích Evropské unie běžné. Češek ve věku 30 až 34 let, tedy v době, kdy zakládají rodiny, pracuje jen zhruba 60 procent. Ukazuje to analýza nazvaná Ruce a mozky českých žen stále nevyužity. Autory jsou ekonomové z institutu IDEA, CERGE-EI. Šedesátiprocentní míra zaměstnanosti českých žen pokulhává za […]

Zobrazit detail

Změny v oblasti pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti

Dne 30. ledna 2023

Vážení zaměstnavatelé, protože na počátku tohoto roku dochází k několika změnám v oblasti pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti (dále jen „pojistné“), dovolujeme si Vás o nich touto formou informovat, přičemž podrobnější informace jsou dostupné na webových stránkách ČSSZ. První změna dopadá na zaměstnavatele, kteří zaměstnávají zaměstnance vykonávající činnost tzv. zdravotnického záchranáře nebo člena jednotky hasičského […]

Zobrazit detail

Každý 7. dospělý tahá za kratší konec

Dne 26. ledna 2023

každý 7. dospělý v ČR tahá v souboji s alkoholem za kratší konec. Můžeme ho potkat i v práci. Ukažte svoje umění změny a začněte s efektivní osvětou a prevencí. Dnes spouštíme registraci do 11. ročníku zdravotně osvětové kampaně Suchej únor. Suchej únor je měsíční osobní nebo týmová výzva bez kapky alkoholu. Díky letošnímu leitmotivu „Nepít je umění” navíc s kreativní motivací pro každého – vyzkoušet si něco nového, poznat sebe […]

Zobrazit detail