Aktuality
Novinky z naší společnosti i ze světa HR
Úspěch HR informačního systému se rodí na strastech a slastech zákazníka
Je možné zavést HR informační systém tak, aby byl skutečným přínosem pro organizaci? Pozor, říkám pro organizaci, nikoliv pro specialisty HR útvaru! Neměl bych to jako člověk, který v téhle branži dlouho působí, na sebe říkat, ale ani pro mne není snadné udržet si vždy pevnou víru. Tvrdím, ať už to vypadá jako pokora nebo alibi, […]
Vizionář Dave Ulrich: i v oblasti HR mysleme především na zákazníka
Dave Ulrich, jedna z předních osobností HR, navštívil v říjnu 2011 poprvé Prahu, aby nám přiblížil své myšlenky a pohledy na budoucnost HR. To nejdůležitější shrnul do jednodenního programu pod názvem Budoucnost HR – Nová vize HR založená na vytváření hodnoty (Future of HR – New vision of HR in Value Creation). V průběhu summitu pomáhal postupně auditoriu odhalovat […]
Role má jméno odborář
Potkávám poslední dobou kolegy či kolegyně, na kterých pozoruji, jak se jim „samým štěstím nakrabatily líce“, řečeno slovy Smolíka McFiggina, dětského hrdiny Literárních poklesků Stephena Leacocka. Nečeká je, na rozdíl od Smolíka, že by k Vánocům dostali namísto tolik kýžené pistulky celuloidové límečky, které by pak jako Smolík museli „proklít nejprve všechny dohromady a potom jeden po druhém“. Líce […]
Revoluční metoda hodnocení a motivace
„Nevíš o nějakém volném místě? Rád bych se zase vrátil na druhou stranu. Zjistil jsem, že je mi to přece jenom bližší…“, obrátil se na mne s dotazem jeden můj známý, manažer v oboru informačních technologií. Po řadu let působil v organizaci veřejného sektoru jako ředitel, obletován dodavateli. Osud a personální průvan ho však zavály na druhou stranu pomyslné barikády. Octl […]
Všichni v Googlu pracovat nemůžeme
Pracovní prostory vybavené nestandardním pestrobarevným nábytkem, kuchyňky nadité veškerými myslitelnými nápoji a pokrmy, vše pochopitelně zdarma, ale hlavně naprostá volnost pracovního režimu a postupů. To je fenomén dnešní doby zvaný Google. Nikdy jsem tam nebyl, ale článkům s fotografiemi a autentickým vyprávěním pracovníků a očitých svědků není důvod nevěřit. Není to poprvé, co se podobné zprávy jako z ráje dostávají na […]
People Management Forum – inspirující značka
Život značky je vyjádřením vize člověka, skupiny lidí nebo společnosti. Změna vize proto bývá impulsem ke změně značky. I v našem případě je příběh změny značky spojen s určitým vývojem vize. Výrazný posun v přístupu k vedení lidí v současnosti je založen na tom, že lidé přestávají být vnímáni jako zdroje a více akcentován je osobní přínos každého jednotlivce. Dali jsme si […]
Vítejte, cizinče! Ale mluvte česky!
Někdy v osmdesátých letech jsem se stal svědkem pozoruhodné příhody. Odehrála se v malé samoobsluze na pražské periferii. Mezi nakupujícími se motali u chladícího pultu dva lidé, ze kterých se při bližším pohledu vyklubali cizinci. Drželi v ruce jakousi krabičku nebo konzervu a snažili se pohledem i slovem zkontaktovat kohokoliv, kdo by jim poradil. Personál se pro jistotu někam ukryl a postupně oslovovaní […]
A co lídři, mají koho vést!?
„Lidé často pracovali na projektu jen za stravenky. Za každého, kdo nevydržel nebo neplnil očekávání, stála za dveřmi celá řada dalších adeptů.“ To nejsou výroky z nějakého utopického pojednání, ale ze skutečného života. To nejsou výroky z víkendové akce hrstky nadšenců, ale několikaletého projektu, který ve vrcholné fázi zaměstnával pár set lidí. To nejsou snové představy hospodského […]
Je to pro vás zajímavé?
„Zamýšlení účastníci mi řekli, že takové školení by pro ně mohlo být zajímavé,“ dozvěděl jsem se odpověď na svůj dotaz, proč se lidem snažit během tří dnů „nacpat do hlav“ celou baterii měkkých dovedností od efektivní komunikace až po zvládání stresu. Věnovat například v jediném dni pozornost řešení konfliktů a time managementu předčí i tláskání pejska a kočičky při vaření legendárního […]