Aktuality
Novinky z naší společnosti i ze světa HR
Agilní řízení pomáhá nejen vývojářům softwaru
Linda S. Rising je podle rodného listu osmdesátiletá babička. Na konferenci Agile Prague 2014, kterou spolupořádala společnost CA Technologies, ale dokázala probudit ohromnou energii, inspirovat svými zkušenostmi a názory. Tahle subtilní dáma totiž pracovala například jako vedoucí vývojových programů pro Ministerstvo obrany USA nebo pro společnost Boeing. Je autorkou čtyř uznávaných publikací na téma agilní řízení. […]
Konec robustních HR oddělení
Stanislava Hášu znají mnozí jako HR ředitele České pojišťovny. Nyní však převzal řízení Katedry managementu na VŠE a začal se věnovat své praxi. Bavili jsme se o jeho pohledu na vývoj oboru personalistiky v ČR a také o způsobu výuky na vysokých školách. Vyučujete na vysoké škole, vzděláváte personalisty. Jaká je podle vás úroveň personalistiky jako oboru v České republice? […]
V benefitech klademe důraz na podporu zdraví zaměstnanců
U zaměstnanců Tesca jsou dlouhodobě nejoblíbenější stravenky a další peněžní plnění. „Zpětnou vazbu od zaměstnanců bereme vážně,“ říká Karel Jezbera, Compensation&Benefit Manager Tesco. „Naší klíčovou iniciativou v oblasti benefitů je ale podpora zdravého životního stylu.“ Nastavujete si benefity sami, nebo jste vázáni mateřskou společností? Při nastavování našeho benefitového programu zvažujeme zejména tři klíčové oblasti, které nám pomohou […]
HR marketing ŠKODY AUTO? Značka nestačí, je málo techniků
Sina Almiran, HR marketing specialist ze ŠKODA AUTO, se s námi podělil o své zkušenosti s hledáním vhodných zaměstnanců a strategiemi při otevírání třetí směny na Fabii. Na jaké cílové skupiny míříte v oblasti HR marketingu? ŠKODA AUTO má zájem zejména o šikovné techniky, kteří jsou experty ve své oblasti. Zásadní je pro společnost také znalost cizích jazyků, chuť se dále vzdělávat […]
Otazka pro Štěpána Lukeše
IBM zveřejnilo studii Global C-suite Study: Jak to vidí HR manažeři, která se věnuje vývoji personalistiky. Na jaké oblasti se podle ní mají v současnosti personalisté zaměřit? Na tři hlavní oblasti. Za prvé je to využití analytických nástrojů pro talent management a nábor. Musíme odvádět lepší práci při plánování potřebných kompetencí. V současné době lidi nejdříve přijmeme a potom si […]
Jsem HR excorcista
Luboše Tejkla není třeba představovat. Mnozí jej znají jako ředitele lidských zdrojů z České spořitelny nebo jako kouče, poradce, lektora. V PMF institutu zastřešuje oblast vzdělávání lídrů. Zeptali jsme se jej na zkušenosti.Jaké jsou současné trendy v rozvoji lídrů? Nevím, zda to označit za trend, ale stále více se mluví o efektivitě “učení se v kohortách”. Organizace vytvářejí skupiny lidí […]
Česká Estéee Lauder
Českých firem, které se vypracovaly od nuly a udržely se úspěšně na trhu přes dvacet let, není mnoho. Ryor je jednou z nich. Jeho zakladatelka a majitelka Eva Štěpánková na svém příkladu ukazuje, co je k takovému úspěchu potřeba. Vytrvalá práce, houževnatost a schopnost překlenout slabší období.Vznik firmy Ryor je spojený se silným osobním příběhem. Co bylo hlavním impulzem, že […]
V Americe mají lidé k práci jiný přístup
Pracoval v JZD i v Sillicon Valley. František Vrabel, ředitel společnosti Semantic Visions o sobě říká, že je sériový podnikatel, který vedl řadu firem a zažil několik „ups and downs“. Jeho současná firma je více než zajímavá: zaměřuje se na oblast zpracování obrovského množství dat z internetu, automatického porozumění textu a analýzy emočního náboje. Jako jediná ve své analýze předvídala, že do […]
Dvě třetiny zaměstnanců chtějí etičtější firmy
Podle průzkumu společnosti People Management Forum (dále PMF) si 65 % lidí myslí, že by se společnosti měly začít více zabývat svými hodnotami a etikou. Také při kulatých stolech PMF dlouho zaznívá, že v českých firmách panuje velký rozdíl mezi deklarovanými a žitými hodnotami. Ač má většina firem hodnoty napsané na webových stránkách, s tím, jak se zachází se zaměstnanci a jaké […]