Aktuality

Novinky z naší společnosti i ze světa HR

O umění telefonovat

Dne 18. října 2009

Obejdeme se bez telefonu? Naprostá většina z nás určitě ne. Přestože tato technologie již ani zdaleka není novinkou, stále její používání doprovázejí formy neslušného chování. Neuškodí proto připomenout si několik základních pravidel pro používání mobilního i klasického telefonu.Při představení nikdy: V New Yorku již údajně zavedli pokuty 50 dolarů za vyzvánění telefonů během představení a návštěv v muzeu. Nebylo by […]

Zobrazit detail

Řízení času není ztrátou času

Dne 2. října 2009

„Kéž by tak den měl 48 hodin,“ říká si většina přezaměstnaných podnikatelů, manažerů i řadových pracovníků. Cynik odvětí, že „pracujeme stále více, abychom si mohli koupit více věcí, které nepotřebujeme, a imponovali tak lidem, na kterých nám nezáleží.“ Cynik má bezesporu pravdu, a prioritou je proto pracovat nikoli více, ale lépe. Abychom imponovali těm, na kterých nám záleží. […]

Zobrazit detail

Lepší průvodní dopis = vyšší šance na přijetí

Dne 19. července 2009

Sebedokonalejší životopis zaslaný bez průvodního (neboli motivačního) dopisu může snadno skončit v koši personalisty. Námaha věnovaná cizelování každého řádku CV tak možná nebude oceněna. Podle průzkumu serveru Career Builder totiž až dvě třetiny náborových manažerů očekává, že u CV bude i průvodní dopis. Je proto první šancí, jak vystoupit z řady, která může být u některých pozic velmi dlouhá.Zde je […]

Zobrazit detail

Zvládání prezentačních nervů

Dne 19. června 2009

Co dělat, když musíte vystoupit před publikem s prohlášením, ale potíte se, klepou se vám kolena a máte sucho v puse? Veřejného projevu se někteří jedinci bojí více než smrti (ano, tvrdí to průzkumy). I ty největší nervy se ale dají zvládnout.Pokud plánujete stoupat v kariérním žebříčku, budete muset vzít veřejný projev na milost. A co více – dokonce se stane […]

Zobrazit detail

Nekonečný boj se žrouty času

Dne 18. května 2009

Jsou rozlezlí po kancelářích jako skřítci. Skrývají se pod stoly v zasedačkách, přespávají v e-mailových boxech a parazitují v mobilních telefonech. Každou chvíli vrazí do dveří, nebo zákeřně vyžadují pozornost v pátek odpoledne a těsně před odjezdem na dovolenou. Řeč je o všudypřítomných žroutech času.Žrout č. 1: Neefektivní rutinní činnost Valná část kancelářské práce má rutinní charakter. Po skončení každého většího úkolu zvažte, co nového […]

Zobrazit detail

Život = práce?

Dne 18. dubna 2009

Máte někdy pocit, že pracujete stále déle a začíná to nepříznivě ovlivňovat vaše zdraví a rodinný život? Možná neumíte správně řídit svůj čas. Možná váš šéf vyznává kulturu přesčasové práce, která vám jednoduše neumožňuje vracet se domů v rozumnou hodinu. Co s tím?Několik tipů na začátek: Ujasněte si priority. Určete si prioritní úkoly na každý den a po příchodu do práce […]

Zobrazit detail

Cesty ke studiu cizího jazyka – poněkud netradičně

Dne 19. března 2009

Je Internet dobrým místem k učení? Většina počítačově gramotných lidí to tak vnímá. Například při studiu jazyka zde najdeme mnoho podpůrných materiálů pro všechny úrovně pokročilosti. Lze si vyzkoušet časování sloves nebo najít nová slovíčka. Existují však i kreativnější cesty, jak Internet ke studiu jazyka využít.Pamatujete si na jazykový dril ze základní či střední školy? Na nekonečné opakování stále […]

Zobrazit detail

Krádeže, podvody a zpronevěra na pracovištích co s tím?

Dne 19. února 2009

Proti nájezdům loupeživých rytířů zvenčí jsou firmy poměrně dobře zabezpečeny. Je lhostejné, zda se jedná o vyloupení firemního trezoru nebo dat na počítačovém serveru. Majitelé a šéfové by si však měli dávat větší pozor na zlodějíčky v podobě zaměstnanců. Právě krádeže z vlastních řad jsou stále běžnější – jak je minimalizovat? Zde je několik rad…1. Proveďte revizi zaměstnanců. Většina […]

Zobrazit detail

Motivován prostředím v práci

Dne 17. ledna 2009

Promyšlený design pracoviště podporuje spolupráci, soustředění i vhodné chování. Jedna studie mezi firmami v USA ukazuje na přímou korelaci mezi designem a výkonem. Firmy s efektivnějším pracovním prostředím uvádějí vyšší aktivitu zaměstnanců i ziskovost. Nárůst zisku údajně činí až 14 % oproti firmám s méně efektivním pracovním prostředím.Experiment, který provedla společnost Mind Lab (viz People Management), odhaluje, že zaměstnanci, kteří pracují v prostorných […]

Zobrazit detail