Ukázky z akcí
Úvod Produkty a služby Představení akcí Akce Ukázky z akcí
People Management Forum
Připravujeme odborně zaměřené setkání pro naše členy i odbornou veřejnost.
Akce
HREA
Videozáznamy a prezentace z našich akcí naleznou členové PMF po vložení hesla v záložce Studovna na https://hrforum.cz/produkty-a-sluzby/studovna/audio-a-video/
Videozáznamy a prezentace si ostatní mohou zakoupit za 490,- Kč + DPH. V případě zájmu, prosím pište na info@pmf-hr.com
Konference
18. května 2023, Konference HR Know How: HR a byznys nové doby
Organizace čelí ekonomickým tlakům jako nikdy před tím a to bude mít vliv na celé HR. HR nové doby tak musí být připraveno aktivně ovlivňovat byznys. Na konferenci jste mohli vidět ukázku trendů, které HR v této roli pomůže uspět – personalizace, agilní leadership, flexibilita, digitalizace, DEI (Diversity, Equity, Inclusion) a udržitelnost.
Prezentace řečníků:
Proč je důležitá rovná mzda a transparentnost odměňování? – Petr Boldiš, Mercer
STRATEGICKÉ HR VE VÝROBĚ – Petra Průcha Minářová, Mea
AI v praxi – Michal Šrajer, Happiness&work
3 otázky, které si musíte položit při digitalizaci HR – Lenka Gomez Tomčalová, Z/C/H Legal
ESG a diverzita v GasNetu – Erika Vorlová, GasNet
Agilní principy v HR aneb HR konečně partnerem byznysu? – Renáta Balíková
Workshop: Jak na firemni hodnoty – Petr Hovorka, BrandBakers Advisory
Digitalizace v HR – Jan Pavelka, Talterra
Flexibilita_trhu_prace – Jana Skalková, MPSV
Transpoziční novela ZP – Dana Roučková, MPSV
Neni talent jako talent – Veronika Housková, O2
Y Soft – Bezmanažerské organizace – Jakub Pavlák a Petr Kašpařík, Y Soft
Diverzita a inkluze v praxi – Zdeňka Matoušková, Nestlé
Vývoj na pracovním trhu– Tomáš Ervín Dombrovský, LMC
Zlepšete si dovednosti na cestě k úspěchu – Ondřej Komínek a Violeta Malár Momiroska, KBC
Digitální HR – Helena Kent, UniCredit Bank
Elektronická brožura konference
18.května 2022, konference HR Know How: Formování nové budoucnosti
Diskutovali jsme o tom, co mají firmy a jejich HR dělat, aby uspěly v rychle se měnícím světě, který přináší nové způsoby práce i života. Zaměřili jsme se hlavně na nové kompetence pro budoucnost, nový styl řízení lidí, péče o psychické zdraví, vzdělávání a data a studie o zrychlujících se proměnách globálních i lokálních trhů práce.
Prezentace řečníků:
Smysl v práci – Petr Ludwig
Agilní HR jako facilitátor změn – Dana Fajmonová
Telemedicína – Benefit budoucnosti – Jiří Pecina
Gig ekonomika, aneb jak (ne)budeme pracovat – Lenka Gomez Tomčalová
Budoucnost je v udržitelnosti – Milena Hucanová
Psychické dopady pandemie na pracovní týmy – Daniel Štrobl
Great Realization – Jiří Halbrštát
Moderní přístup a technologie ve vzdělávání a vedení – Libor Pyskatý, Rastislav Tesár
Rozhovory s řečníky si můžete pustit zde:
https://www.hrtv.cz/videa/setkani-s-profesionaly-id-2114336/hr-know-how-2022-daniel-strobl-id-4204339
https://www.hrtv.cz/videa/setkani-s-profesionaly-id-2114336/hr-know-how-2022-petr-ludwig-id-4204338
https://www.hrtv.cz/videa/setkani-s-profesionaly-id-2114336/hr-know-how-2022-radek-spicar-id-4204334
https://www.hrtv.cz/videa/setkani-s-profesionaly-id-2114336/hr-know-how-2022-david-fojtik-id-4204341
https://www.hrtv.cz/videa/setkani-s-profesionaly-id-2114336/hr-know-how-2022-eva-hejlova-id-4204332
https://www.hrtv.cz/videa/setkani-s-profesionaly-id-2114336/hr-know-how-2022-jana-benakova-id-4204333
https://www.hrtv.cz/videa/setkani-s-profesionaly-id-2114336/hr-know-how-2022-jindra-fialka-id-4204335
https://www.hrtv.cz/videa/setkani-s-profesionaly-id-2114336/hr-know-how-2022-petr-skondrojanis-id-4204340
https://www.hrtv.cz/videa/setkani-s-profesionaly-id-2114336/hr-know-how-2022-zdenka-vostrovska-id-4204336
https://www.hrtv.cz/videa/setkani-s-profesionaly-id-2114336/hr-know-how-2022-radek-spicar-id-4204334
Ohlasy od účastníků konference:
Pozitivní ohlasy od účastníků konference
Video z konference naleznete zde:
23. září, konference HR Know How: HR v novém normálu
Konference představila příklady té nejlepší praxe na trhu a přinesla inspiraci pro roli HR. Atraktivitu konference podtrhli zajímaví řečníci a hosté, kteří se podělili o své zkušenosti a znalosti v oblasti řízení a práce s lidmi, které získali na odborných pozicích na lokálním i globálním poli svého oboru.
online Konference HR Know How 2020: Jak změnit krizi na příležitost. Lidé vs. technologie v nové době ve světě HR. 6. 10. 2020
Konference byla zaměřena na to, jaké by mělo HR být, aby hrálo klíčovou roli při strategickém rozhodování o budoucnosti organizací.
Světová laboratoř lídrů: Nový svět práce, 27. 11. 2019, Praha
Jaká je budoucnost práce? Technologie mění způsob, jakým lidé pracují, kde pracují a jaké potřebují schopnosti a dovednosti. Přijďte se podívat na příklady z praxe, jak se firmy připravují na nové profese, které zatím neexistují, a nové dovednosti, které budou potřebovat v budoucnosti.
HR Know How: Engagement a výkonnost v digitální éře, 9.4.2019
Klíčové faktory pro rozvoj engagementu. Employee Experience – propojená zaměstnanecká zkušenost posiluje angažovanost lidí a výkonnost podniku. Transformace HR aneb jak motivovat k seberozvoji a leadershipu. V čem spočívá zakopaný pes – jak mít nadšené a motivované lidi. Data a HR.
Byznys Forum
HR Forum: Generace Y a Z – Jak je získat, jak je neztratit, 22.9.2022
Jako každoročně jsme se svou akcí HR Byznys forum vyjeli do Brna. Letošní téma bylo Generace Y a Z, jak je získat, jak je neztratit. Sešli jsme se na půdě Masarykovy univerzity kde jsme se zástupci Thermofisher, Rad Hat, Nestlé Kyndryl a Mc´Donalds, Masarykovy univerzity i Národního pedagogického institutu diskutovali o výhodách práce se studenty. A abychom se nebavili pouze jenom se zástupci HR o jejich Internship programech, pozvali jsme si i zástupce jejich manažerů, aby nám řekli o svých zkušenostech s vedením zaměstnanců různých generací. A aby to nebylo o nich bez nich – pozvali jsme i zástupce generace Y a Z, se kterými jsme probírali, co se jim na stážích líbilo a co by se případně ještě mohlo zlepšit. A závěrem co na ně platí – respektujte je, mluvte s nimi, dávejte jim zpětnou vazbu, dejte jim práci, která má smysl a nezapomeňte jim za ni zaplatit.
Prezentace si můžete prohlédnout zde:
NPI
Red Hat
Kyndryl
Nestlé
Muni
LutherOne
McDonalds
HR Forum: Přepsaná budoucnost firem, 10.9.2020
Svět se před časem zastavil a znovu rozjel. Co nám tato situace dala a co nám naopak vzala? Posdíleme zkušenosti nad tématy jako je změna leadershipu, solidární společnost, VUCA v reálu, odolnost v praxi a jiné.
HR Forum: Firemní kultura a komunikace, 11.9.2019
Jjakou firemní kulturu mají úspěšné společnosti, kterým se daří díky tomu získávat nové zaměstnance i v době, kdy je o ně nouze? Součástí firemní kultury je otevřená interní komunikace. I to je kritérium, které zvažují kandidáti a kvůli kterému zaměstnanci ve firmě zůstávají.
Exchange meeting
9.11.2022, Echange Meeting v Tchibo
Ve společnosti Tchibo jsme diskutovali o úskalích, která se řeší při náboru zaměstnanců do obchodů, jak pomáhá firmě Tchibo kultura společnosti při retenci zaměstnanců a ukážeme si systém vzděláváni a koučování pomocí avatara. Odpoledne jsme se mohli zúčastnit prohlídky prodejny Tchibo, kde jsme se podívali přímo do provozu.
11.10.2022, Exchange Meeting v O2
11.10. jsme se sešli v O2 kde jsme se dozvěděli, v jakých oblastech nabízí společnost O2 svým zaměstnancům služby šité na míru, vzdělávání, a specifické benefity. Ukázali jsme si i konkrétní příklady, jak vytvořit a zkombinovat plošný vzdělávací program s individuálními rozvojovými prvky a měřitelným dopadem pro jednotlivé zaměstnance. Představili nám unikátní talentový projekt O2 Heroes a mnoho dalšího.
14.9.2022, Exchange Meeting v ČSOB
jsme se sešli v ČSOB, kde jsme si povídali, jak nastavit flexibilitu a co potřebujeme z digitálního světa, aby spolupráce dobře fungovala, ukázali jsme si i audiovizuální studio přímo v ekologickém Kampusu, který jste si mohli prohlédnout. Dozvěděli jsme se, jak virtuální asistentka Kate pomáhá v pobočkové síti a na co se využívá HR Chatbot.
online Linet Group: Sjednocování a digitalizace HR procesů v celé skupině Linet group, 25.3.2021
Opět jsme se sešli na oblíbeném Exchange meetingu ve společnosti Linet. Kolegové z HR pod vedením Vladimíry Michnové nás provedli stále velmi aktuálním tématem o sjednocování a digitalizaci HR procesů v celé skupině Linet group. Klára Dušičková nás seznámila se zkušenostmi s přípravou a implementací projektu , Jana Krblichová s náborem v online prostředí a to nejen v ČR, Kateřina Dufková pak digitalizací vzdělávání nejen pro zaměstnance, ale i pro zákazníky a Petr Bachman, jakožto zástupce IT, pak s dalšími výzvami a možnostmi onlinu v oblasti Onboardingu a Performance nejen pro HR.
Účastníci se tak dozvěděli nejen to, jak přistupovat k přípravě projektu digitalizace HR, ale i jaké zkušenosti mají v Linetu s jednotlivými částmi při modulovém řešení HR informačního systému. Také jsme se dozvěděli i to, jak lze systém využívat nejen pro HR, ale i ostatními útvary a také zákazníky a jak lze pomocí HR IS sjednocovat HR procesy nejen v České republice, ale i u zahraničních dceřiných společností. Během celé akce probíhala živá diskuze účastníků a tak děkujeme personalistům Linetu za velmi otevřené odpovědi na zvídavé otázky z pléna.
Pokud jste se nestihli zúčastnit, budete mít od 1.4.2021 možnost shlédnout záznam akce. Členové PMF jej budou mít uložen na našich stránkách v sekci Studovna, ostatní si jej mohou objednat za 490 Kč na adrese Info@pmf-hr.com
online Albert: Budování silné zaměstnanecké značky, 18. 11. 2020
Složité období, jako je pandemie COVID-19, může znamenat příležitost posílit zaměstnaneckou značku, zvýšit loajalitu zaměstnanců a přinést všem nové, efektivnější metody práce.
Ukázka zde.
online Coca Cola: Coca Cola Learning Labs, 22. 9. 2020
V rámci projektu Learning Labs vznikla poptávka po lokálních prezenčních kurzech. Learning Labs – učíme se od sebe navzájem, COKElife – ukázka Learning Lab.
online ČEZ: I bez papíru to jde, 17. 9. 2020
Představení oblastí, které jsou již plně podporovány automatizací: údržba osobních a mzdových údajů zaměstnanců, elektronizace ELDP, elektronizace daňové problematiky zaměstnanců. Ukázka práce robota Alberta s pracovněprávními dokumenty, sledování návratnosti dokumentů.
VZP: People management pro všechny, 12. 2. 2020, Praha
Co dělají lidské zdroje v největší zdravotní pojišťovně pro své „zdraví“? Proč k nim chce tolik lidí přijít a zůstat? Jak získávají 3 500 zaměstnanců pro firemní růst?
Inspirace HR
online Inspiraci HR : Jak restartovat firemní kulturu a vztahy po pandemii, 22. 6. 2021
Programem nás provedli Petr Hovorka a Lenka Čápová ze společnosti BrandBakers. Prodiskutovali jsme, jak vám může kultura pomoci při návratu do kanceláři, jak nově nastavit spolupráci a fungování týmů, jak posílit vztahy, co jste se během pandemie naučili, co ve firemní kultuře fungovalo dobře a na čem můžete dále stavět.
online Inspirace HR: Jak na návrat do kanceláří a výrobních hal? 13. 5. 2021
Jak se připravit na to, že se by se po dlouhé době práce na home office nebo volna z důvodu překážek na straně zaměstnavatelů mohli zaměstnanci vrátit zpět do kanceláře nebo do výroby. Jak upravit kanceláře, aby byl návrat bezpečný, jak organizovat práci, pokud budeme pracovat v hybridním modelu, kdy zaměstnanci budou využívat částečně HO i nadále a jak motivovat ty, kterým se vrátit nechce a my je fyzicky v práci potřebujeme.
online Inspirace HR: Benefity v online době, 21. 4. 2021
Hlavním tématem byli benefity, které přežily online dobu a na jaké nové benefity se musíme připravit. Díky pandemii se např. z možnosti práce z domova, která byla významným benefitem, stal skoro standard a benefitem je možnost chodit do práce. Během diskuze se ukázala výhoda široké nabídky benefitů v Kafeterii. Zvyšuje se také zájem o zdravotní a psychickou pomoc, možnost vzdělávání, ale i vybavení domácích kanceláří. Povídali jsme si s Magdalenou Wavle a Tomášem Doležalem z Vodafonu, Martinem Hruškou z Generali Česká pojišťovna a Gabrielou Šimšovou z Coca Cola HBC Česko a Slovensko.
Diskuzní skupina na téma Digitalizace HR, 15. 4. 2021
O svých zkušenostech mluvili Soňa Měkýšová ze společností ČEZ, Jan Přibík a Iva Randusová z GasNet a Monika Majerová z TietoEVRY. Svými právními komentáři přispěl i JUDr. Dalibor Kovář z advokátní kanceláře Havel&Partners.
online Inspiraci HR: Virtuální nábor a onboarding, 17. 3. 2021
Virtuální onboarding se stal novou součástí většiny firem, které musely vytvořit nový systém a začít zvládat proces nástupu online. O své zkušenosti se s vámi podělili Petr Zajíček, HC Manager z Komerční banky, Ladislav Onderka, Recruitment, Selection&Onboarding leader ze společnosti Ikea, Lenka Petrušková, HR Consultant z TietoEVRY a Linda Picková, ředitelka divize Professionals ze společnosti Randstad.
online Inspirace HR: Flexibilita a digitalizace ve vzdělávání zaměstnanců, 11. 2. 2021
Mimo jiné jsme se dozvěděli, co dělat když zaměstnanci vyprší platnost periodického školení, jak dokladovat odbornou způsobilost když není možná fyzická účast na školení, jaké jsou novinky v on-line vzdělávání a jak změnit učebnu v nahrávací studio. Akcí nás provedla Hana Novotná, Manažerka útvaru Rozvoj lidských zdrojů, ČEZ a Veronika Housková, Manažer, Learning & Development, O2 Czech Republic.
Speciální akce: interaktivní workshop Jak připravit důstojný odchod zaměstnance ze zaměstnání, 21. 1. 2021
Jak připravit a zrealizovat důstojný odchod zaměstnance – plánovaný, neplánovaný nebo z důvodu organizačních změn? A jak efektivně pomoci zaměstnanci s novou kariérou – během pracovního poměru nebo při odchodu ze zaměstnání? Workshopem nás provedla Kateřina Šamanová, kariérový poradce.
online adventní setkání s Tomášem Šebkem na téma Nejsme nedotknutelní, každá krize přeskládá hodnoty, 16. 12. 2020
Setkání s chirurgem, MUDr. Tomášem Šebkem, Ulekare.cz, členem organizace Lékařů bez hranic, autorem několika knih o zahraničních misích v nebezpečných oblastech, kde pomáhal a zachraňoval lidské životy uprostřed apokalyptických epidemií, válečných konfliktů a živelných katastrof. Poslední misi zažívá doma při epidemii covid – 19, i o ní si píše deníček.
online Data a jak s nimi pracovat, 11. 11. 2020
Jak pracovat s daty a proč jsou vůbec data v HR důležitá? V dnešní době musíme stále častěji dokládat rozhodnutí v personalistice i „tvrdými daty“. Která to ale jsou a kde je vezmeme? A co se stane, když se datům budeme dlouhodobě vyhýbat?
Ukázka zde.
online Dovolená 2021 – Jak se vypořádat se změno uvýpočtu nároku na dovolenou, 5. 11. 2020
Od začátku roku 2021 dojde k zásadní změně v úpravě dovolené. Jak se bude od příštího roku počítat nárok na dovolenou a jaký to bude mít dopad na převody dovolených především pro zaměstnance s nerovnoměrně rozloženou pracovní dobou.
online Co od HR potřebuje liniový vedoucí. 22. 10. 2020
Co tedy očekává ředitel od personalisty, když do společnosti přijde vlastník firmy s informací, že firmu zavírá. Jak stabilizovat společnost, když vznikne totální nedůvěra mezi vlastníkem, vedením společnosti a zaměstnanci? Jak může přispět dobrý personalista při generační výměně v rodinné společnosti?
Ukázka zde.
Pracovní právo: Pracovně právní legislativa aneb co se na nás chystá? 29. 9. 2020, Jablonec nad Nisou
Novela Zákoníku práce. GDPR mělo druhé narozeniny (GDPR po dvou letech účinnosti). Aktuální situace na trhu práce, vývoj a migrace pracovní síly. Na co se připravit při kontrole SUIP
online Jak zvládnout propouštění zaměstnanců bez zbytečných chyb. 12. 8. 2020
Aktuální čísla z pracovního trhu – jak se vyvíjí poptávka a nabídka podle dat z pracovních portálů. Právní pohled na ukončení pracovního poměru – jak to zvládnout bez zbytečných chyb. Outplacement – šetrné propouštění – jak neztratit brand dobrého zaměstnavatele i když musíme propouštět.
Ukázka zde.
Setkání na zahradě PMF 16. 6. 2020, Praha
Klíčové problémy, které teď čekají HR a jak se na ně připravit. Mýty a realita při řešení krize.
online Panelová diskuse – Jak svým firmám pomáhalo HR v době zdravotní krize a co bude úkolem HR v následujících měsících? 10. 6. 2020
Jak HR pomáhalo při řešení problémů s provozem firmy v době nouzového stavu? Jaká bude úloha HR v době po Koronaviru? V čem se změní a v čem zůstane stejná?
online Panelová diskuze: Jak se změnila úloha HR v době s Covid-19 a co čeká HR dál? 20. 5. 2020
Jak HR pomáhalo při řešení problémů s provozem firmy v době nouzového stavu. Jaká bude úloha HR v době po Koronaviru? V čem se úloha HR změní a v čem zůstane stejná? Co bude management i zaměstnanci od HR dále potřebovat?
online Daňový pohled na práci z domova (i ze zahraničí) a související zaměstnanecké benefity, 5. 5. 2020
Home office z daňového pohledu. Zaměstnanci v zahraničí. OSVČ – jaké úlevy lze získat? Jak si poradit s „pětadvacítkou“? A co na to říkají daně?
Ukázka zde.
online Jak HR může pomoci firmě, aby v krizi nepřišla o zákazníky, 23. 4. 2020
Které HR procesy mají přímý dopad na zákaznickou zkušenost? Jak HR přizpůsobit nové situaci?
online Vybrané kapitoly pracovního práva související s COVID-19, 16. 4. 2020
Rady a doporučení, kde a jak žádat o náhrady v rámci COVID 19, jak obecně s COVID pracovat v oblasti směrem k zaměstnancům a také směrem k náhradám v rámci programu Antivirus, jaké dokumenty obecně velmi dobře ošetřit a shromažďovat a mnoho dalšího.
online Krizová komunikace leadrů 9. 4. 2020
Vysvětlení o jaký druh změny vlastně v souvislosti s dopadem Cov-19 ve firmách jde. Popis druhu reakcí, které jsou v lidech spontánně aktivované, včetně úplně iracionálních reakcí. Jaké jsou vhodné nástroje a mechanismy – jak postupovat a komunikovat. Vhodné formáty komunikace např. tzv. hyper personalizace.
online Co lidé především očekávají od svých leaderů v současné době? 7. 4. 2020
Role leadera v kritických situacích, zvládání změny ze strany leadera, vedení lidí v době neočekávaných změn, použití zpětné vazby pro motivaci v dnešní době, hodnoty, jejichž naplňování lidé dnes od svých leaderů očekávají.
online Mindful Moment, 1. 4. 2020
Jak z pozice HR lídrů čelit koronaviru s pomocí mindfulness?
online Dopady vyhlášeného stavu nouze a přijatých krizových a mimořádných opatření proti šíření nového koronaviru na oblast pracovněprávních vztahů, 23. 3. 2020
Stav nouze, krizová opatření, mimořádná opatření. Způsoby řešení situací, kdy zaměstnavatel v důsledku vyhlášení nouzového stavu a v návaznosti přijatá krizová a mimořádná opatření nemůže (nebo z preventivních důvodů nechce) přidělovat svým zaměstnancům práci v souladu s pracovní smlouvou. Bezpečnost a ochrana zdraví při práci – hygiena práce. Překážky v práci na straně zaměstnavatele. Osobní překážky v práci na straně zaměstnance. Jiné důležité překážky na straně zaměstnance. Překážky v práci z důvodu obecného zájmu
online Pracovní právo v roce 2020 ve světle plánované novely zákoníku práce, 15. 1. 2020
Nový koncept výpočtu dovolené – principy nového výpočtu, poskytování a převádění dovolené ve světle připravované novely. Nová směrnice EU ke sladění rodinného a pracovního života– sdílené pracovní místo, rozvrh pracovní doby, povinnosti zaměstnavatelů. Mzdové otázky – změny v minimální a zaručené mzdě. Změny v oblasti doručování pracovně-právních písemností – zmaření doručování. Změny přechodu práv a povinností z pracovně-právních vztahů. Zavedení tzv. eNeschopenky – povinnosti lékařů, zaměstnanců, OSSZ a další změny v nemocenském pojištění od 1.1.2020. Zaměstnávání cizinců – změny při vyslání zaměstnance do jiného členského státu EU. Aktuální relevantní judikatura.
Legislativní forum
Záznam a prezentace z Legislativního fora si mohou členové PMF zakoupit za 990,- Kč, ostatní zájemci za 1 490,- Kč + dph. V případě zájmu, pište na info@pmf-hr.com
Legislativní forum 2022
Na letošním legislativním fóru jsme probírali novinky a judikáty vyplývající z nového zákoníku práce, které nám představili zástupci z MPSV , podívali jsme se na rizika home officu,vysvětlili Švarcsystém, novinky v kurzarbeitu a sociální sítě ohledně práva.
Panelová diskuse na téma zaměstnávání cizinců se zástupci hospodářské komory a zástupci firem Grafton Recruitment , SKODA TRANSPORTATION a HAVEL & PARTNERS byla velmi povedená.
Věříme, že vybraná témata byla pro vás zajímavá a inspirativní.
online Legislativní forum: Aktuální otázky pracovně právní legislativy – praktické zkušenosti, 12. 11. 2020
Zákoník práce a jeho novela v praxi. Co řeší inspekce práce: důvody kontroly- BOZP, home office, Antivirus v praxi, nejčastější zjištění a sankce. Jak hodnotí pracovní legislativu zaměstnavatelé. Elektronizace HR ve světle pracovní legislativy. Home office a bezpečnost práce.
Ukázka zde.
Legislativní forum na téma Aktuální pracovně právní legislativa, 24. října 2019, MŠMT Praha
Co chystá novela Zákoníku práce, Ministerstvo práce a sociálních věcí České republiky. Více než nezbytná novelizace doručování v zákoníku práce. Situace na trhu práce, vývoj a migrace pracovní síly. Pracovní legislativa z pohledu podnikatelů. Panelová diskuze: Praktické příklady ze života uvedení GDPR. Vysílání zaměstnanců z pohledu daní a pojistného.