Aktuality

10. června se uskutečnila online panelová diskuze: Jak se ve výrobních firmách vypořádali s Covid-19 a co čeká HR dál.

10. června se uskutečnila panelová diskuze, tentokrát na téma Jak se ve výrobních firmách vypořádali s Covid-19 a co čeká HR dál. Tématem nás provedla Jaroslava Rezlerová, Managing Director, ManpowerGroup Czech Republic a v panelové diskuzi vystoupili: Michal Batelka, HR ředitel, Foxconn CZ Hanka Caltová, HR ředitelka, Kofola ČeskoSlovensko Michael Koutenský, HR business partner, UNIPETROL RPA Jana Havlíčková, personální ředitelka, PRECIOSA […]

Dne 6. Červen 2020

10. června se uskutečnila panelová diskuze, tentokrát na téma Jak se ve výrobních firmách vypořádali s Covid-19 a co čeká HR dál. Tématem nás provedla Jaroslava Rezlerová, Managing Director, ManpowerGroup Czech Republic a v panelové diskuzi vystoupili:

  • Michal Batelka, HR ředitel, Foxconn CZ
  • Hanka Caltová, HR ředitelka, Kofola ČeskoSlovensko
  • Michael Koutenský, HR business partner, UNIPETROL RPA
  • Jana Havlíčková, personální ředitelka, PRECIOSA
  • Tomáš Paroubek, CA/PR/ Health&Safety Manager, Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech
  • Jan Pivoňka, HR ředitel ManpowerGroup a hlavní konzultant Talent Solutions

Dozvěděli jsme se, jak svým firmám pomáhalo HR v době zdravotní krize a co bude úkolem HR v následujících měsících. j

V květnu a červnu jsem se účastnila seminářů, které pořádala společnost People Management Forum a HR FORUM. První seminář byl on line a týkal se problematiky HR v době korona viru a těsně po ní. Program byl  veden zkušenými HR profesionály z velkých výrobních, ať už českých nebo nadnárodních firem. Program semináře mi pomohl osvětlit a porozumět situacím, kterým musely tyto  firmy čelit. Během diskuze podaly i velmi konkrétní otázky, které byly zodpovězeny. Už sama účast více jak 100 lidí svědčila o důležitosti této problematiky. 

Druhý seminář se věnoval stejné problematice z pohledu do budoucna, co HR čeká a jak se připravit. Seminář probíhal na zahradě společnosti PMF v podvečerních hodinách, byla zde velmi příjemná atmosféra. Seminář vedli opět velmi zkušení HR lídři, kteří mluvili jak o  velmi specifických situacích v řízení HR  např. zákoník práce versus usnesení vlády, tak i o hodnocení situace a plánů jak dál z pohledu manažerů/ředitelů/jednatelů, kteří jsou součástí vedení firem a státních institucí.

Domnívám se, že oba semináře byly velmi obohacující pro kolegy v HR. Já se již nyní zabývám problematikou integrace cizinců a tyto semináře mi pomohly porozumět dnešní situaci a na co se asi připravit do budoucna.

Děkuji pořadatelům dvou akcí a také jejich speakerům.
Helena Hladíková, Centrum pro integraci cizinců

 

Další aktuality

Změny v oblasti pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti

Dne 30. ledna 2023

Vážení zaměstnavatelé, protože na počátku tohoto roku dochází k několika změnám v oblasti pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti (dále jen „pojistné“), dovolujeme si Vás o nich touto formou informovat, přičemž podrobnější informace jsou dostupné na webových stránkách ČSSZ. První změna dopadá na zaměstnavatele, kteří zaměstnávají zaměstnance vykonávající činnost tzv. zdravotnického záchranáře nebo člena jednotky hasičského […]

Zobrazit detail

Každý 7. dospělý tahá za kratší konec

Dne 26. ledna 2023

každý 7. dospělý v ČR tahá v souboji s alkoholem za kratší konec. Můžeme ho potkat i v práci. Ukažte svoje umění změny a začněte s efektivní osvětou a prevencí. Dnes spouštíme registraci do 11. ročníku zdravotně osvětové kampaně Suchej únor. Suchej únor je měsíční osobní nebo týmová výzva bez kapky alkoholu. Díky letošnímu leitmotivu „Nepít je umění” navíc s kreativní motivací pro každého – vyzkoušet si něco nového, poznat sebe […]

Zobrazit detail

Z deseti židlí zbude pět. Firmy zmenšují své kanceláře

Dne 23. ledna 2023

Třicet až padesát procent. O tolik dnes firmy zvažují redukovat pronajatou plochu svých kanceláří. Chodí jim do nich totiž méně zaměstnanců než dříve. Ekonomická nejistota a úroková turbulence přinesly na kancelářský trh útlum. K zákazníkům se letos dostane možná jen třetina průměrné plochy nových kanceláří. Útlum bude jen dočasný. Alespoň to říká Marie Baláčová, vedoucí oddělení datové analytiky […]

Zobrazit detail