Aktuality

11. listopadu 2020 se uskutečnila online inspirace na téma Data a jak s nimi pracovat.

11. listopadu 2020 se uskutečnila online inspirace na téma Data a jak s nimi pracovat. V dnešní době musíme stále častěji dokládat rozhodnutí v personalistice i „tvrdými daty“. Která to ale jsou a kde je vezmeme? A co se stane, když se datům budeme dlouhodobě vyhýbat? Programem nás provedl Jan Pavelka, zakladatel a ředitel společnosti Talterra. Zmínil, proč jsou data v HR vůbec důležitá […]

Dne 11. Listopad 2020

11. listopadu 2020 se uskutečnila online inspirace na téma Data a jak s nimi pracovat.

V dnešní době musíme stále častěji dokládat rozhodnutí v personalistice i „tvrdými daty“. Která to ale jsou a kde je vezmeme? A co se stane, když se datům budeme dlouhodobě vyhýbat? Programem nás provedl Jan Pavelka, zakladatel a ředitel společnosti Talterra. Zmínil, proč jsou data v HR vůbec důležitá a jaké kompetence potřebujeme v útvaru mít, abychom s nimi mohli dobře pracovat. Představil trendy i očekávání v této oblasti. V neposlední řadě ukázal, co je typické evidovat a za jakým účelem.

Se svými doporučeními přispěle i partner akce – Petr Lucký ze společnosti Datacentrum společně s Adamem Kondělkou, Head of Department HR Business Partners ze společnosti Liberty Ostrava. Hovořili na téma implementace HR reportingu, jaké jsou možnosti a těžkosti implementace.

Pavel Halamíček, HRIS manažer ze společnosti  Foxconn představil používané systémy a cestu, kterou se nyní ve společnosti ubírá k dosažení rozumného sdílení HR dat. Zpřístupnění potřebných údajů již není palčivý problém. HR Business Partneři i manažeři jsou vybaveni přístupem k analytické platformě Qlik. Výzvou je naopak bezpečné a spolehlivé řízení personálních dat i v ostatních systémech (například ve výrobě) v rámci jejich životního cyklu.

Petra Suchá, HR director společnosti Akka Technologies nám přiblížila, jak v době jarního Covidu musela se svými kolegy flexibilně vytvořit nové nástroje pro řízené stahování zaměstnanců z kanceláří a přechod na home-office. Jak s manažery řešila souhlasy zákazníků s prací z domova s ohledem na ochranu jejich dat a jak obecně napříč firmou koordinovala vyvíjející se krizi a její dopady na společnost. Ochrana zdraví zaměstnanců při zachování maximální možné míry vytíženosti byla největší výzvou jara.

Jana Štoková, HR Operations Manager společnosti ComAp popsala tři situace, kde se podařilo v nedávné době výrazně posunout kvalitu dat i rozhodování:

  • Global Job Matrix – transparentní C&B: revize Job Gradů globálně v návaznosti na sjednocení názvosloví pracovních pozic v ComApu globálně, revize popisů pracovních pozic (Hay Metodologie stanovování velikosti pracovních pozic – metrika Know-How, Problem solving, Accountability), školení HR BPs a manažerů ve všech pobočkách ComAp. Důraz na propojení s politikou odměňování (Comp&Ben), kariérní plánování a rozvoj zaměstnanců.
  • Globální přístup k salary review procesu: odklon od přeposílání excelových tabulek e-mailem; tzv. role-based permission pro vedoucí oddělení na Share Pointu – spolu s nastavením celkového budgetu na jednotlivá oddělení.
  • Performance Management  -> PowerBI : zefektivnění procesu Performance Management (PULSE) globálně, s výrazně nižší administrativní zátěží a efektivnějším zpracováním dat – napojení na Power BI reporting dle oddělení -řízení celého procesu v rámci ročního a pololetního hodnocení

 

Další aktuality

Má vaše firma vlastní interní kouče? Neváhejte a využívejte je.

Dne 24. listopadu 2020

Koučink stále bývá považován za nedostupný nadstandard určený jen pro (top) manažery. Zuzana Šafránková, specialistka rozvoje zaměstnanců ve skupině ČSOB, je však přesvědčená, že to je jeden z nejefektivnějších nástrojů individuálního rozvoje vhodný prakticky pro každého. A navíc snadno dostupný, tedy pokud pracujete ve firmě, která má vlastní interní kouče. Zuzana Šafránková ve skupině ČSOB vede tým […]

Zobrazit detail

Manažerské lekce doby koronavirové: jak ji přežít a vyjít z ní lepší a silnější

Dne 23. listopadu 2020

  Dnešní doba učí připravenosti na to, že nikdy nebudeme připraveni na všechno. Nutí nás přehodnotit vše, co děláme a nabízet svým podřízeným jistotu a uklidnění, pevná pravidla a svobodu.   Když se zamýšlím nad tím, co přináší doba covidová, řekl bych, že je to pro nás pro všechny příležitost k revizi toho, co a jak děláme. Dokonce bych řekl, […]

Zobrazit detail

Letos probíhalo Legislativní forum v online formátu

Dne 18. listopadu 2020

Vzhledem k epidemiologickým opatřením a nouzovému stavu probíhalo oblíbené Legislativní forum, které už více než deset let pořádá People Management Forum, v online režimu. Uskutečnilo se 12. listopadu 2020 a věnovalo se novinkám a trendům v pracovní legislativě. Jeho řečníci se zaměřili na situaci, která panuje na trhu práce, na význam a okruhy oblastí, které kontroluje Inspekce práce, na program Antivirus a chystaný kurzarbeit. […]

Zobrazit detail