Aktuality

11. listopadu 2020 se uskutečnila online inspirace na téma Data a jak s nimi pracovat.

11. listopadu 2020 se uskutečnila online inspirace na téma Data a jak s nimi pracovat. V dnešní době musíme stále častěji dokládat rozhodnutí v personalistice i „tvrdými daty“. Která to ale jsou a kde je vezmeme? A co se stane, když se datům budeme dlouhodobě vyhýbat? Programem nás provedl Jan Pavelka, zakladatel a ředitel společnosti Talterra. Zmínil, proč jsou data v HR vůbec důležitá […]

Dne 11. Listopad 2020

11. listopadu 2020 se uskutečnila online inspirace na téma Data a jak s nimi pracovat.

V dnešní době musíme stále častěji dokládat rozhodnutí v personalistice i „tvrdými daty“. Která to ale jsou a kde je vezmeme? A co se stane, když se datům budeme dlouhodobě vyhýbat? Programem nás provedl Jan Pavelka, zakladatel a ředitel společnosti Talterra. Zmínil, proč jsou data v HR vůbec důležitá a jaké kompetence potřebujeme v útvaru mít, abychom s nimi mohli dobře pracovat. Představil trendy i očekávání v této oblasti. V neposlední řadě ukázal, co je typické evidovat a za jakým účelem.

Se svými doporučeními přispěle i partner akce – Petr Lucký ze společnosti Datacentrum společně s Adamem Kondělkou, Head of Department HR Business Partners ze společnosti Liberty Ostrava. Hovořili na téma implementace HR reportingu, jaké jsou možnosti a těžkosti implementace.

Pavel Halamíček, HRIS manažer ze společnosti  Foxconn představil používané systémy a cestu, kterou se nyní ve společnosti ubírá k dosažení rozumného sdílení HR dat. Zpřístupnění potřebných údajů již není palčivý problém. HR Business Partneři i manažeři jsou vybaveni přístupem k analytické platformě Qlik. Výzvou je naopak bezpečné a spolehlivé řízení personálních dat i v ostatních systémech (například ve výrobě) v rámci jejich životního cyklu.

Petra Suchá, HR director společnosti Akka Technologies nám přiblížila, jak v době jarního Covidu musela se svými kolegy flexibilně vytvořit nové nástroje pro řízené stahování zaměstnanců z kanceláří a přechod na home-office. Jak s manažery řešila souhlasy zákazníků s prací z domova s ohledem na ochranu jejich dat a jak obecně napříč firmou koordinovala vyvíjející se krizi a její dopady na společnost. Ochrana zdraví zaměstnanců při zachování maximální možné míry vytíženosti byla největší výzvou jara.

Jana Štoková, HR Operations Manager společnosti ComAp popsala tři situace, kde se podařilo v nedávné době výrazně posunout kvalitu dat i rozhodování:

  • Global Job Matrix – transparentní C&B: revize Job Gradů globálně v návaznosti na sjednocení názvosloví pracovních pozic v ComApu globálně, revize popisů pracovních pozic (Hay Metodologie stanovování velikosti pracovních pozic – metrika Know-How, Problem solving, Accountability), školení HR BPs a manažerů ve všech pobočkách ComAp. Důraz na propojení s politikou odměňování (Comp&Ben), kariérní plánování a rozvoj zaměstnanců.
  • Globální přístup k salary review procesu: odklon od přeposílání excelových tabulek e-mailem; tzv. role-based permission pro vedoucí oddělení na Share Pointu – spolu s nastavením celkového budgetu na jednotlivá oddělení.
  • Performance Management  -> PowerBI : zefektivnění procesu Performance Management (PULSE) globálně, s výrazně nižší administrativní zátěží a efektivnějším zpracováním dat – napojení na Power BI reporting dle oddělení -řízení celého procesu v rámci ročního a pololetního hodnocení

 

Další aktuality

Přehledně: 7 podmínek, díky kterým můžete začít testovat ve své firmě.

Dne 22. února 2021

Firmy mohou získat státní příspěvek za testování svých zaměstnanců na covid. Jak můžou získat 350 korun za jeden antigenní test? Musí být splněno sedm podmínek. Česko stále provádí málo covidových testů. Některé firmy se proto rozhodly vzít testování do vlastních rukou. Ministerstvo zdravotnictví už určilo podmínky, po jejichž splnění získají společnosti 350 korun za jeden antigenní test. […]

Zobrazit detail

U stravovacího paušálu se zapomnělo na problém s daněmi a exekucí. Firmy zatím váhají.

Dne 17. února 2021

Od ledna si firmy mohou ke stravenkám a závodním jídelnám vybrat ještě třetí alternativu, jak svým zaměstnancům usnadnit stravování. Stravenkový paušál, tedy daňově zvýhodněná hotovost přímo na účet, má firmám ulevit od administrativy a zaměstnancům zase ulehčit využívání tohoto benefitu. Stravenková revoluce se ale zatím nekoná – firmy se totiž v letošních daňových změnách teprve rozkoukávají. Stravenky v současné […]

Zobrazit detail

11. února se uskutečnila online Inspirace HR zaměřená na Flexibilitu a digitalizaci ve vzdělávání zaměstnanců.

Dne 16. února 2021

11. února se uskutečnila online Inspirace HR zaměřená na Flexibilitu a digitalizaci ve vzdělávání zaměstnanců. Mimo jiné jsme se dozvěděli, co dělat když zaměstnanci vyprší platnost periodického školení, jak dokladovat odbornou způsobilost když není možná fyzická účast na školení, jaké jsou novinky v on-line vzdělávání a jak změnit učebnu v nahrávací studio. Akcí nás provedla Hana Novotná, Manažerka útvaru Rozvoj […]

Zobrazit detail