Aktuality
11. listopadu 2020 se uskutečnila online inspirace na téma Data a jak s nimi pracovat.
11. listopadu 2020 se uskutečnila online inspirace na téma Data a jak s nimi pracovat. V dnešní době musíme stále častěji dokládat rozhodnutí v personalistice i „tvrdými daty“. Která to ale jsou a kde je vezmeme? A co se stane, když se datům budeme dlouhodobě vyhýbat? Programem nás provedl Jan Pavelka, zakladatel a ředitel společnosti Talterra. Zmínil, proč jsou data v HR vůbec důležitá […]
11. listopadu 2020 se uskutečnila online inspirace na téma Data a jak s nimi pracovat.
V dnešní době musíme stále častěji dokládat rozhodnutí v personalistice i „tvrdými daty“. Která to ale jsou a kde je vezmeme? A co se stane, když se datům budeme dlouhodobě vyhýbat? Programem nás provedl Jan Pavelka, zakladatel a ředitel společnosti Talterra. Zmínil, proč jsou data v HR vůbec důležitá a jaké kompetence potřebujeme v útvaru mít, abychom s nimi mohli dobře pracovat. Představil trendy i očekávání v této oblasti. V neposlední řadě ukázal, co je typické evidovat a za jakým účelem.
Se svými doporučeními přispěle i partner akce – Petr Lucký ze společnosti Datacentrum společně s Adamem Kondělkou, Head of Department HR Business Partners ze společnosti Liberty Ostrava. Hovořili na téma implementace HR reportingu, jaké jsou možnosti a těžkosti implementace.
Pavel Halamíček, HRIS manažer ze společnosti Foxconn představil používané systémy a cestu, kterou se nyní ve společnosti ubírá k dosažení rozumného sdílení HR dat. Zpřístupnění potřebných údajů již není palčivý problém. HR Business Partneři i manažeři jsou vybaveni přístupem k analytické platformě Qlik. Výzvou je naopak bezpečné a spolehlivé řízení personálních dat i v ostatních systémech (například ve výrobě) v rámci jejich životního cyklu.
Petra Suchá, HR director společnosti Akka Technologies nám přiblížila, jak v době jarního Covidu musela se svými kolegy flexibilně vytvořit nové nástroje pro řízené stahování zaměstnanců z kanceláří a přechod na home-office. Jak s manažery řešila souhlasy zákazníků s prací z domova s ohledem na ochranu jejich dat a jak obecně napříč firmou koordinovala vyvíjející se krizi a její dopady na společnost. Ochrana zdraví zaměstnanců při zachování maximální možné míry vytíženosti byla největší výzvou jara.
Jana Štoková, HR Operations Manager společnosti ComAp popsala tři situace, kde se podařilo v nedávné době výrazně posunout kvalitu dat i rozhodování:
- Global Job Matrix – transparentní C&B: revize Job Gradů globálně v návaznosti na sjednocení názvosloví pracovních pozic v ComApu globálně, revize popisů pracovních pozic (Hay Metodologie stanovování velikosti pracovních pozic – metrika Know-How, Problem solving, Accountability), školení HR BPs a manažerů ve všech pobočkách ComAp. Důraz na propojení s politikou odměňování (Comp&Ben), kariérní plánování a rozvoj zaměstnanců.
- Globální přístup k salary review procesu: odklon od přeposílání excelových tabulek e-mailem; tzv. role-based permission pro vedoucí oddělení na Share Pointu – spolu s nastavením celkového budgetu na jednotlivá oddělení.
- Performance Management -> PowerBI : zefektivnění procesu Performance Management (PULSE) globálně, s výrazně nižší administrativní zátěží a efektivnějším zpracováním dat – napojení na Power BI reporting dle oddělení -řízení celého procesu v rámci ročního a pololetního hodnocení
Další aktuality
Legislativní forum o novinkách v pracovním právu
Jako už každoročně na podzim i letos se v listopadu konalo Legislativní forum, které společnost People Management Forum poprvé pořádala s nově založenou Asociací personalistů ČR. Po několikaletém čekání na novelu zákoníku práce se právě tato novela stala stěžejním bodem programu letošního Legislativního fora. Už poněkolikáté se účastníci Legislativního fora sešli v prostorách zasedacího sálu Ministerstva školství v Praze. Partnery Legislativního […]
AGE MANAGEMENT: ZVÝŠENÍ EFEKTIVITY PRÁCE I REPORT ESG
Věkovou diverzitu ovlivní stárnutí populace. Do roku 2050 znatelně ubyde mladších pracovníků, naopak stěžejní pracovní silou budou lidé nad 50 let. Tvrdou realitou je však jejich diskriminace. Už nyní je nízká nezaměstnanost a nedostatek volných lidí na pracovním trhu. Firmy se proto budou muset naučit pracovat se všemi věkovými skupinami, aby měly v budoucnu dostatek zaměstnanců. Pomoci […]
Desítka oborů na trhu práce, které nejvíce ovlivní příchod umělé inteligence
Administrativa, IT, výroba, ale i zdravotnictví nebo úklidové služby. To jsou obory, do nichž výrazně zasáhne nebo už zasahuje umělá inteligence. Zaměstnancům na některých pozicích zvládne práci významně usnadnit, po jiných může práci zcela převzít. Prakticky všechny firmy, které redakce iDNES.cz oslovila, čekají, že umělá inteligence nahradí administrativní činnosti, práci s daty a další rutinní činnosti. „Marketing a práce s textem, […]