Aktuality

11. listopadu 2020 se uskutečnila online inspirace na téma Data a jak s nimi pracovat.

11. listopadu 2020 se uskutečnila online inspirace na téma Data a jak s nimi pracovat. V dnešní době musíme stále častěji dokládat rozhodnutí v personalistice i „tvrdými daty“. Která to ale jsou a kde je vezmeme? A co se stane, když se datům budeme dlouhodobě vyhýbat? Programem nás provedl Jan Pavelka, zakladatel a ředitel společnosti Talterra. Zmínil, proč jsou data v HR vůbec důležitá […]

Dne 11. Listopad 2020

11. listopadu 2020 se uskutečnila online inspirace na téma Data a jak s nimi pracovat.

V dnešní době musíme stále častěji dokládat rozhodnutí v personalistice i „tvrdými daty“. Která to ale jsou a kde je vezmeme? A co se stane, když se datům budeme dlouhodobě vyhýbat? Programem nás provedl Jan Pavelka, zakladatel a ředitel společnosti Talterra. Zmínil, proč jsou data v HR vůbec důležitá a jaké kompetence potřebujeme v útvaru mít, abychom s nimi mohli dobře pracovat. Představil trendy i očekávání v této oblasti. V neposlední řadě ukázal, co je typické evidovat a za jakým účelem.

Se svými doporučeními přispěle i partner akce – Petr Lucký ze společnosti Datacentrum společně s Adamem Kondělkou, Head of Department HR Business Partners ze společnosti Liberty Ostrava. Hovořili na téma implementace HR reportingu, jaké jsou možnosti a těžkosti implementace.

Pavel Halamíček, HRIS manažer ze společnosti  Foxconn představil používané systémy a cestu, kterou se nyní ve společnosti ubírá k dosažení rozumného sdílení HR dat. Zpřístupnění potřebných údajů již není palčivý problém. HR Business Partneři i manažeři jsou vybaveni přístupem k analytické platformě Qlik. Výzvou je naopak bezpečné a spolehlivé řízení personálních dat i v ostatních systémech (například ve výrobě) v rámci jejich životního cyklu.

Petra Suchá, HR director společnosti Akka Technologies nám přiblížila, jak v době jarního Covidu musela se svými kolegy flexibilně vytvořit nové nástroje pro řízené stahování zaměstnanců z kanceláří a přechod na home-office. Jak s manažery řešila souhlasy zákazníků s prací z domova s ohledem na ochranu jejich dat a jak obecně napříč firmou koordinovala vyvíjející se krizi a její dopady na společnost. Ochrana zdraví zaměstnanců při zachování maximální možné míry vytíženosti byla největší výzvou jara.

Jana Štoková, HR Operations Manager společnosti ComAp popsala tři situace, kde se podařilo v nedávné době výrazně posunout kvalitu dat i rozhodování:

  • Global Job Matrix – transparentní C&B: revize Job Gradů globálně v návaznosti na sjednocení názvosloví pracovních pozic v ComApu globálně, revize popisů pracovních pozic (Hay Metodologie stanovování velikosti pracovních pozic – metrika Know-How, Problem solving, Accountability), školení HR BPs a manažerů ve všech pobočkách ComAp. Důraz na propojení s politikou odměňování (Comp&Ben), kariérní plánování a rozvoj zaměstnanců.
  • Globální přístup k salary review procesu: odklon od přeposílání excelových tabulek e-mailem; tzv. role-based permission pro vedoucí oddělení na Share Pointu – spolu s nastavením celkového budgetu na jednotlivá oddělení.
  • Performance Management  -> PowerBI : zefektivnění procesu Performance Management (PULSE) globálně, s výrazně nižší administrativní zátěží a efektivnějším zpracováním dat – napojení na Power BI reporting dle oddělení -řízení celého procesu v rámci ročního a pololetního hodnocení

 

Další aktuality

Změny v oblasti pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti

Dne 30. ledna 2023

Vážení zaměstnavatelé, protože na počátku tohoto roku dochází k několika změnám v oblasti pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti (dále jen „pojistné“), dovolujeme si Vás o nich touto formou informovat, přičemž podrobnější informace jsou dostupné na webových stránkách ČSSZ. První změna dopadá na zaměstnavatele, kteří zaměstnávají zaměstnance vykonávající činnost tzv. zdravotnického záchranáře nebo člena jednotky hasičského […]

Zobrazit detail

Každý 7. dospělý tahá za kratší konec

Dne 26. ledna 2023

každý 7. dospělý v ČR tahá v souboji s alkoholem za kratší konec. Můžeme ho potkat i v práci. Ukažte svoje umění změny a začněte s efektivní osvětou a prevencí. Dnes spouštíme registraci do 11. ročníku zdravotně osvětové kampaně Suchej únor. Suchej únor je měsíční osobní nebo týmová výzva bez kapky alkoholu. Díky letošnímu leitmotivu „Nepít je umění” navíc s kreativní motivací pro každého – vyzkoušet si něco nového, poznat sebe […]

Zobrazit detail

Z deseti židlí zbude pět. Firmy zmenšují své kanceláře

Dne 23. ledna 2023

Třicet až padesát procent. O tolik dnes firmy zvažují redukovat pronajatou plochu svých kanceláří. Chodí jim do nich totiž méně zaměstnanců než dříve. Ekonomická nejistota a úroková turbulence přinesly na kancelářský trh útlum. K zákazníkům se letos dostane možná jen třetina průměrné plochy nových kanceláří. Útlum bude jen dočasný. Alespoň to říká Marie Baláčová, vedoucí oddělení datové analytiky […]

Zobrazit detail