Aktuality

20. května se uskutečnila online diskuze na aktuální téma Jak jste se ve svých firmách vypořádali s Covid-19 a co čeká HR dál?

20. května se uskutečnila online diskuze na aktuální téma Jak jste se ve svých firmách vypořádali s Covid-19 a co čeká HR dál? Diskuzi vedli a obsah sdíleli významní lídři HR: Jaroslava Rezlerová, ManpowerGroup Czech Republic, Ctirad Nedbálek, Albert Česká republika, Štěpán Lukeš, IBM Česká republika, Hana Chlupová, Zebra Technologies a Iva Moravcová, jednatelka, IQI – Individual Quality Increase. Dozvěděli […]

Dne 5. Květen 2020

20. května se uskutečnila online diskuze na aktuální téma Jak jste se ve svých firmách vypořádali s Covid-19 a co čeká HR dál? Diskuzi vedli a obsah sdíleli významní lídři HR: Jaroslava Rezlerová, ManpowerGroup Czech Republic, Ctirad Nedbálek, Albert Česká republika, Štěpán Lukeš, IBM Česká republika, Hana Chlupová, Zebra Technologies a Iva Moravcová, jednatelka, IQI – Individual Quality Increase.

Dozvěděli jsme se, jak zvládli mimořádnou situaci v prodejnách Albert, aby zákazníci měli potřebné potraviny a zaměstnanci byli náležitě ochráněni před nákazou Covid 19, jak se v IBM a společnosti Zebra změnil styl řízení a vedení a lidí, jaké trendy mimořádná situace urychlila – digitalizaci, flexibilitu práce a novou organizaci práce, jak se promění leadership. Jaké budou další trendy ve vývoji HR? Flexibilita práce, důraz na zdraví a worklife balance a otevřenou komunikaci. Co firmy čeká v souvislosti s nastupující recesí? Boj o talenty, možné propouštění a strategické plánování pracovní síly.

 

Záznam z diskuze si můžete pustit zde:

 

Názory účastníků online panelové diskuze:

Děkuji za zaslané shrnutí i za příjemně strávený čas. Online forma náhledu do jiných firem je fajn – jednak s ohledem na současnou situaci, kdy nejsme schopni se potkávat osobně a i do budoucna je to příjemné na ušetření času. I když osobní kontakt to nenahradí a diskuze online nemůže probíhat příliš „diskuzně“, protože by se ztráceli jednotlivé názory. Co by se v rámci sdílení zkušeností dalo i online udělat je dát možnost jednotlivým účastníkům pobavit se v uzavřené skupině a skupiny různě střídat, abychom se poznali s více lidmi a zjistili, jak to kde funguje a na jaká úskalí třeba narazili. A také co budou řešit v nejbližší době i výhledově. Každé odvětví bylo zasaženo jinak, ale home office řešíme víceméně všichni.

A proč by měli online akce vidět i ostatní? Myslím, že tato setkání mohou nabídnout určitou inspiraci, co by se ještě v současné chvíli dalo udělat a hlavně přináší prostor pro úvahy, jak postupovat dál a co za změny ve fungování nám pandemie přinesla i do budoucích měsíců a let.
Martina Řechtáčková | Employee Guidance Specialist, LMC s.r.o.

 

Jsem moc ráda, že jsem se mohla diskuze zúčastnit, děkuji. Je důležité vidět / slyšet, že všichni jsme řešili podobné problémy a naráželi na stejná omezení – jednoduše, nejsme v tom sami jako firma. Libilo se mi sdileni zkušeností, předevšim Albert, protože jde o úplně jiný typ servisu. Zajímalo by mně, jak přemyšlí ostatni HRiste o tématu vedeni týmu na dálku – oceňováni, motivace, hodnocení, týmová setkaní a meetingy. Ačkoliv i v současné době máme virtualní ýymy, je to spíše v menší míře. Take by mně zajímala problematika práce z domova, flexibilní pracovní doby a práce presčas. Může to být past jak pro zaměstnance tak pro zaměstnavatele.
Jana Andrová, HR Partner, IMB

 

Děkuji za možnost účastnit se panelové diskuse. Bylo zde mnoho zajímavých zkušeností a informací z různých segmentů. Proč se účastnit těchto zajímavých akcí? V životě HR je každý den jiný a každá situace nová, zde můžeme slyšet praktické rady, informace jak se se situacemi vypořádat. Pro mě je to také zdroj jak se udržet stále v obraze, jak držet krok s platnou a stále se měnící legislativou. Velice mě to obohacuje a je to pro mne osobně zdroj rozvoje a vzdělání, zároveň také sdílení.
Jitka Francová, HR Manager, YAPP CZECH AUTOMOTIVE SYSTEMS Co.

Další aktuality

Čtvrtina českých firem kvůli pandemii propouští, pětina snižuje peníze

Dne 31. května 2020

Praha, 28. května 2020 – Zhruba čtvrtina českých firem již přistoupila v souvislosti s pandemií COVID-19 a omezujícími opatřeními k propouštění svých zaměstnanců. Pětina snížila svým zaměstnancům finanční bonusy a variabilní složky, desetina mzdový základ. K výrazným redukcím došlo v českých firmách i v oblasti nefinančních benefitů. Jen čtvrtina firem v období koronavirové krize nezavedla žádná omezující opatření. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu personálně poradenské společnosti Randstad. […]

Zobrazit detail

Past v koronavirové pomoci. Peníze pro zaměstnance brání jiné úlevě

Dne 28. května 2020

Pokud se zaměstnavatel rozhodne využít nově nabízenou možnost odložit odvody, bude muset vrátit případnou podporu z programu Antivirus. Nelze čerpat náhradu za výdaje, které teprve vzniknou, reaguje MPSV. Zaměstnavatelé, kteří se dostali do problémů kvůli mimořádným opatřením, si musí dobře spočítat, jestli se jim vyplatí odložení sociálních odvodů nebo pomoc v rámci programu Antivirus, kdy dostanou část […]

Zobrazit detail

26. května, online webinář na téma FLEXI kultura koncepčně a pořádně. HR tým jako driver pozitivních změn.

Dne 26. května 2020

26. května  se uskutečnil další online webinář, tentokrát na téma FLEXI kultura koncepčně a pořádně, HR tým jako driver pozitivních změn. Tématem nás provedly Markéta Kouklíková a Jana Špačková ze společnosti FLEXJOBS. Dozvěděli jsme se, jak se v budoucnosti změní dovednosti manažerů a zaměstnanců a HR procesy, jak do budoucna využít pro firmu práci odkudkoliv a co nám to přinese, jak promítnout […]

Zobrazit detail