Aktuality

Benefity jsou jen „dárkem“

Zaměstnanecké výhody, benefity, poskytuje zaměstnavatel mimo mzdu a většinou nejsou vymahatelné ani upravované zákonem. V posledních letech se benefity staly nástrojem, kterým firmy v době minimální nezaměstnanosti lákaly nové zaměstnance na volné pozice. A v některých oborech, hlavně v IT, farmacii a automobilovém průmyslu, šlo o často až šokující nabídku všech možných příspěvků a výhod. Nyní budou firmy šetřit i na nich, nicméně některé naopak v rámci […]

Dne 5. Květen 2020

Zaměstnanecké výhody, benefity, poskytuje zaměstnavatel mimo mzdu a většinou nejsou vymahatelné ani upravované zákonem.

V posledních letech se benefity staly nástrojem, kterým firmy v době minimální nezaměstnanosti lákaly nové zaměstnance na volné pozice. A v některých oborech, hlavně v IT, farmacii a automobilovém průmyslu, šlo o často až šokující nabídku všech možných příspěvků a výhod. Nyní budou firmy šetřit i na nich, nicméně některé naopak v rámci úsporných opatření využijí více.

Podle průzkumu společnosti Trexima poskytovalo v roce 2019 benefity 95 procent českých zaměstnavatelů. Průměrně pět benefitů na osobu. Mezi ty nejběžnější patřil příspěvek na stravování. Oblíbený byl také příspěvek na penzijní spoření, dovolená nad rámec zákona, pružná či flexibilní pracovní doba, příspěvek na životní pojištění, příspěvek či dary při významných životních událostech či možnost práce z domova (home office).

A zatímco některé benefity s krizí možná na čas zmizí – dovolená navíc, příspěvky na „penzijko“ a životní pojištění -, možnost pracovat z domova se pravděpodobně rozšíří.

Vyhlášením nouzového stavu se až třetina zaměstnanců přesunula do domácích kanceláří a podle průzkumu společnosti Gartner tam řada z nich zůstane i po konci karantény. „Až tři čtvrtiny oslovených finančních ředitelů se totiž chystají ponechat část zaměstnanců na home officu. Jelikož firmy technologicky přechod na práci z domova zvládly výborně, finanční ředitelé si od tohoto kroku slibují ušetření nákladů,“ uvádí se v průzkumu.

Díky využívání home officu mohou firmy ušetřit náklady na provoz kanceláří, mohou poskytnout sdílená pracovní místa a zároveň šetří náklady i čas svých zaměstnanců na cestu do práce.

Další aktuality

Změny v oblasti pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti

Dne 30. ledna 2023

Vážení zaměstnavatelé, protože na počátku tohoto roku dochází k několika změnám v oblasti pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti (dále jen „pojistné“), dovolujeme si Vás o nich touto formou informovat, přičemž podrobnější informace jsou dostupné na webových stránkách ČSSZ. První změna dopadá na zaměstnavatele, kteří zaměstnávají zaměstnance vykonávající činnost tzv. zdravotnického záchranáře nebo člena jednotky hasičského […]

Zobrazit detail

Každý 7. dospělý tahá za kratší konec

Dne 26. ledna 2023

každý 7. dospělý v ČR tahá v souboji s alkoholem za kratší konec. Můžeme ho potkat i v práci. Ukažte svoje umění změny a začněte s efektivní osvětou a prevencí. Dnes spouštíme registraci do 11. ročníku zdravotně osvětové kampaně Suchej únor. Suchej únor je měsíční osobní nebo týmová výzva bez kapky alkoholu. Díky letošnímu leitmotivu „Nepít je umění” navíc s kreativní motivací pro každého – vyzkoušet si něco nového, poznat sebe […]

Zobrazit detail

Z deseti židlí zbude pět. Firmy zmenšují své kanceláře

Dne 23. ledna 2023

Třicet až padesát procent. O tolik dnes firmy zvažují redukovat pronajatou plochu svých kanceláří. Chodí jim do nich totiž méně zaměstnanců než dříve. Ekonomická nejistota a úroková turbulence přinesly na kancelářský trh útlum. K zákazníkům se letos dostane možná jen třetina průměrné plochy nových kanceláří. Útlum bude jen dočasný. Alespoň to říká Marie Baláčová, vedoucí oddělení datové analytiky […]

Zobrazit detail