Aktuality

Benefity jsou jen „dárkem“

Zaměstnanecké výhody, benefity, poskytuje zaměstnavatel mimo mzdu a většinou nejsou vymahatelné ani upravované zákonem. V posledních letech se benefity staly nástrojem, kterým firmy v době minimální nezaměstnanosti lákaly nové zaměstnance na volné pozice. A v některých oborech, hlavně v IT, farmacii a automobilovém průmyslu, šlo o často až šokující nabídku všech možných příspěvků a výhod. Nyní budou firmy šetřit i na nich, nicméně některé naopak v rámci […]

Dne 5. Květen 2020

Zaměstnanecké výhody, benefity, poskytuje zaměstnavatel mimo mzdu a většinou nejsou vymahatelné ani upravované zákonem.

V posledních letech se benefity staly nástrojem, kterým firmy v době minimální nezaměstnanosti lákaly nové zaměstnance na volné pozice. A v některých oborech, hlavně v IT, farmacii a automobilovém průmyslu, šlo o často až šokující nabídku všech možných příspěvků a výhod. Nyní budou firmy šetřit i na nich, nicméně některé naopak v rámci úsporných opatření využijí více.

Podle průzkumu společnosti Trexima poskytovalo v roce 2019 benefity 95 procent českých zaměstnavatelů. Průměrně pět benefitů na osobu. Mezi ty nejběžnější patřil příspěvek na stravování. Oblíbený byl také příspěvek na penzijní spoření, dovolená nad rámec zákona, pružná či flexibilní pracovní doba, příspěvek na životní pojištění, příspěvek či dary při významných životních událostech či možnost práce z domova (home office).

A zatímco některé benefity s krizí možná na čas zmizí – dovolená navíc, příspěvky na „penzijko“ a životní pojištění -, možnost pracovat z domova se pravděpodobně rozšíří.

Vyhlášením nouzového stavu se až třetina zaměstnanců přesunula do domácích kanceláří a podle průzkumu společnosti Gartner tam řada z nich zůstane i po konci karantény. „Až tři čtvrtiny oslovených finančních ředitelů se totiž chystají ponechat část zaměstnanců na home officu. Jelikož firmy technologicky přechod na práci z domova zvládly výborně, finanční ředitelé si od tohoto kroku slibují ušetření nákladů,“ uvádí se v průzkumu.

Díky využívání home officu mohou firmy ušetřit náklady na provoz kanceláří, mohou poskytnout sdílená pracovní místa a zároveň šetří náklady i čas svých zaměstnanců na cestu do práce.

Další aktuality

18. května proběhla naše každoroční největší akce – konference HR Know How, letos názvem HR a byznys nové doby.

Dne 29. května 2023

18. května proběhla naše každoroční největší akce – konference HR Know How, letos názvem HR a byznys nové doby. Bezmála 250 účastníků si v zajímavých prostorách Národní technické knihovny  vyslechlo inspirativní přednášky 16 vystupujících a měli možnost zúčastnit se i dvou workshopů. Letos naše účastníky pozdravil přes videozáznam i ministr MPSV Marian Jurečka  a v úvodu jim pak základní úpravu v novele zákoníku […]

Zobrazit detail

I roztomilé emoji může mít právní následky

Dne 24. května 2023

Možná se ptáte, zda mohou mít emotikony v právním kontextu nějaký význam. Emotikony jsou součástí naší komunikace a vyjadřují naši náladu a pocity. S nárůstem jejich používání se také zvyšuje počet případů, kdy se tyto malé výrazové obrázky stávají předmětem rozhodování soudů. V níže uvedeném případu emotikony sehrály klíčovou roli. V Německu se soudy zabývaly případem zaměstnance, který na sociální síti […]

Zobrazit detail

Equal Pay Day již po čtrnácté

Dne 24. května 2023

Bylo nás slyšet a vidět? Největší akce na podporu rovného odměňování a ekonomické bezpečnosti žen v České republice, pořádaná veřejně prospěšnou organizací Business & Professional Women CR, je pro letošní rok za námi. Pojďme si připomenout co se za ty tři dny událo. 29 vystupujících představilo 679 účastnicím a účastníků páteční konference témata, která rezonují napříč společností, ale ne […]

Zobrazit detail