Aktuality

Benefity jsou jen „dárkem“

Zaměstnanecké výhody, benefity, poskytuje zaměstnavatel mimo mzdu a většinou nejsou vymahatelné ani upravované zákonem. V posledních letech se benefity staly nástrojem, kterým firmy v době minimální nezaměstnanosti lákaly nové zaměstnance na volné pozice. A v některých oborech, hlavně v IT, farmacii a automobilovém průmyslu, šlo o často až šokující nabídku všech možných příspěvků a výhod. Nyní budou firmy šetřit i na nich, nicméně některé naopak v rámci […]

Dne 5. Květen 2020

Zaměstnanecké výhody, benefity, poskytuje zaměstnavatel mimo mzdu a většinou nejsou vymahatelné ani upravované zákonem.

V posledních letech se benefity staly nástrojem, kterým firmy v době minimální nezaměstnanosti lákaly nové zaměstnance na volné pozice. A v některých oborech, hlavně v IT, farmacii a automobilovém průmyslu, šlo o často až šokující nabídku všech možných příspěvků a výhod. Nyní budou firmy šetřit i na nich, nicméně některé naopak v rámci úsporných opatření využijí více.

Podle průzkumu společnosti Trexima poskytovalo v roce 2019 benefity 95 procent českých zaměstnavatelů. Průměrně pět benefitů na osobu. Mezi ty nejběžnější patřil příspěvek na stravování. Oblíbený byl také příspěvek na penzijní spoření, dovolená nad rámec zákona, pružná či flexibilní pracovní doba, příspěvek na životní pojištění, příspěvek či dary při významných životních událostech či možnost práce z domova (home office).

A zatímco některé benefity s krizí možná na čas zmizí – dovolená navíc, příspěvky na „penzijko“ a životní pojištění -, možnost pracovat z domova se pravděpodobně rozšíří.

Vyhlášením nouzového stavu se až třetina zaměstnanců přesunula do domácích kanceláří a podle průzkumu společnosti Gartner tam řada z nich zůstane i po konci karantény. „Až tři čtvrtiny oslovených finančních ředitelů se totiž chystají ponechat část zaměstnanců na home officu. Jelikož firmy technologicky přechod na práci z domova zvládly výborně, finanční ředitelé si od tohoto kroku slibují ušetření nákladů,“ uvádí se v průzkumu.

Díky využívání home officu mohou firmy ušetřit náklady na provoz kanceláří, mohou poskytnout sdílená pracovní místa a zároveň šetří náklady i čas svých zaměstnanců na cestu do práce.

Další aktuality

Legislativní forum o novinkách v pracovním právu

Dne 27. listopadu 2023

Jako už každoročně na podzim i letos se v listopadu konalo Legislativní forum, které společnost People Management Forum poprvé pořádala s nově založenou Asociací personalistů ČR. Po několikaletém čekání na novelu zákoníku práce se právě tato novela stala stěžejním bodem programu letošního Legislativního fora. Už poněkolikáté se účastníci Legislativního fora sešli v prostorách zasedacího sálu Ministerstva školství v Praze. Partnery Legislativního […]

Zobrazit detail

AGE MANAGEMENT: ZVÝŠENÍ EFEKTIVITY PRÁCE I REPORT ESG

Dne 23. listopadu 2023

Věkovou diverzitu ovlivní stárnutí populace. Do roku 2050 znatelně ubyde mladších pracovníků, naopak stěžejní pracovní silou budou lidé nad 50 let. Tvrdou realitou je však jejich diskriminace. Už nyní je nízká nezaměstnanost a nedostatek volných lidí na pracovním trhu. Firmy se proto budou muset naučit pracovat se všemi věkovými skupinami, aby měly v budoucnu dostatek zaměstnanců. Pomoci […]

Zobrazit detail

Desítka oborů na trhu práce, které nejvíce ovlivní příchod umělé inteligence

Dne 21. listopadu 2023

Administrativa, IT, výroba, ale i zdravotnictví nebo úklidové služby. To jsou obory, do nichž výrazně zasáhne nebo už zasahuje umělá inteligence. Zaměstnancům na některých pozicích zvládne práci významně usnadnit, po jiných může práci zcela převzít. Prakticky všechny firmy, které redakce iDNES.cz oslovila, čekají, že umělá inteligence nahradí administrativní činnosti, práci s daty a další rutinní činnosti. „Marketing a práce s textem, […]

Zobrazit detail