Aktuality
Datová snídaně: Pomoc potřebují hlavně menší české firmy
Jaká je situace na pracovním trhu z pohledu firem? Jak moc byly zasaženy a vidí na situaci i něco pozitivního? Jaké mají vyhlídky do dalších měsíců? Nejen o tom jsme si v dalším dílu Datové snídaně, vycházející z unikátního a podrobného průzkumu mezi zaměstnavateli, povídali s datovým analytikem LMC Tomášem Ervínem Dombrovským. Datová snídaně LMC přináší užitečná data o trhu práce. Zatímco první část se věnovala […]
Datová snídaně LMC přináší užitečná data o trhu práce. Zatímco první část se věnovala jeho aktuálnímu stavu z nadhledu celkových čísel a druhá se zabývala situací lidí na pracovním trhu, ve třetím díle se podíváme na obsáhlý průzkum, který provedlo LMC ve spolupráci s agenturami Simply5 a G82 mezi zástupci 1132 tuzemských firem.
Pomozte nejmenším
Zajímavé je, že ne úplně všechny firmy tvrdí, že pro ně nastalá situace znamená oslabení. „Část věří, že je to naopak posílí. To jsou hlavně ty méně zasažené. Takže situace neznamená jen krizi, ale někteří v tom vidí i příležitost,“ říká Tomáš.
Nabírá se méně než dříve, ale nábory rozhodně nejsou zcela zastavené. Navíc během nich roste popularita videopohovorů. Polovina firem říká, že stávající stavy zaměstnanců, tedy i tam, kde se během nouzového stavu už propouštělo, do konce roku udrží. Dalších 27 % předpokládá, že ještě budou propouštět, a 23 % naopak plánuje zaměstnance do konce roku spíše nabírat. Obdobný spíše negativní trend se týká i mezd – jen velmi malá část firem je plánuje v dohledné době zvyšovat, převážná většina růst na nějaký čas zmrazí.
Další aktuality
Změny v oblasti pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti
Vážení zaměstnavatelé, protože na počátku tohoto roku dochází k několika změnám v oblasti pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti (dále jen „pojistné“), dovolujeme si Vás o nich touto formou informovat, přičemž podrobnější informace jsou dostupné na webových stránkách ČSSZ. První změna dopadá na zaměstnavatele, kteří zaměstnávají zaměstnance vykonávající činnost tzv. zdravotnického záchranáře nebo člena jednotky hasičského […]
Každý 7. dospělý tahá za kratší konec
každý 7. dospělý v ČR tahá v souboji s alkoholem za kratší konec. Můžeme ho potkat i v práci. Ukažte svoje umění změny a začněte s efektivní osvětou a prevencí. Dnes spouštíme registraci do 11. ročníku zdravotně osvětové kampaně Suchej únor. Suchej únor je měsíční osobní nebo týmová výzva bez kapky alkoholu. Díky letošnímu leitmotivu „Nepít je umění” navíc s kreativní motivací pro každého – vyzkoušet si něco nového, poznat sebe […]
Z deseti židlí zbude pět. Firmy zmenšují své kanceláře
Třicet až padesát procent. O tolik dnes firmy zvažují redukovat pronajatou plochu svých kanceláří. Chodí jim do nich totiž méně zaměstnanců než dříve. Ekonomická nejistota a úroková turbulence přinesly na kancelářský trh útlum. K zákazníkům se letos dostane možná jen třetina průměrné plochy nových kanceláří. Útlum bude jen dočasný. Alespoň to říká Marie Baláčová, vedoucí oddělení datové analytiky […]
Jak dopadla koronakrize na firmy působící na tuzemském trhu? Třetina firem tvrdí, že byly zasaženy zásadně, třetina naopak, že málo nebo vůbec. U menších firem do deseti zaměstnanců byla tvrdě zasažena až polovina z nich.