5.2.2021

Digitalizujeme nábor i práci s talenty.

Digitalizujeme nábor i práci s talenty.Michaela Madová, Senior Talent Acquisition & Identification Manager, Coca-Cola HBC Česko a Slovensko.Rok 2020 byl jiný pro všechny z nás. Pandemie koronaviru změnila naše životy, pohled na mnoho věcí, mnohé nám vzala, ale spoustu nás i naučila, a především přinesla nové možnosti a příležitosti. Moderní technologie nám umožnily, abychom i nadále mohli pracovat a nabírat nové zaměstnance i v době karantény a lock-downu. Jsem velmi ráda, že už v roce 2018 jsme postupně začali pracovat na digitalizaci náboru a výběrem nejvhodnějších online řešení. V té době ještě nikdo nepředpokládal, co nás čeká.Od videodotazníků ke gamifikaci

Cesta byla pozvolná. Postupně jsme se od zavádění online pohovorů a video dotazníků nebo online kompetenčního testování, které mohou kandidáti udělat kdykoli a odkudkoli, přes využívání gamifikace, která je blíže zejména „generaci Z“, dostali až k chatbotům a video prohlídkám. Ty umožní uchazečům vidět naše interní prostory zblízka. Snažíme se představit kandidátům co nejblíže naši kulturu a prostředí, aby věděli, do čeho jdou. I když je pro nás důležité zjistit, zda kandidát splňuje naše očekávání, neméně důležité je pro nás porozumět také jeho představám. To pak můžeme proměnit v příležitost.Naše vize je postupovat i nadále tímto směrem a neustále přicházet s novými možnostmi, jak být ke kandidátům blíž, zabezpečit plynulý proces a zachovat pozitivní kandidátskou zkušenost.Tato změna nám přinesla i pár dalších vedlejších pozitivních efektů. Například zrychlení náboru, zkvalitnění procesů a také uchazeči velmi vítanou flexibilitu plnit jednotlivé kroky v závislosti na jejich volném čase.Proto si dovolím říct, že v oblasti náboru v CC HBC jsme byli poměrně dobře připraveni. Už před koronavirovou krizí jsme byli schopni nabídnout již zmiňované online možnosti. Styl naší práce se příliš nezměnil, proto jsme se mohli více věnovat dalším zajímavým lokálním, či regionálním projektům jako například: Program Doporuč talent, Diversita a Inkluze, Talent Marketplace, GIG Economy a dalším. Blížící se doba „gig“ projektů tak ještě víc nahrála možnostem růstu interních talentů, částečným nebo krátkodobým úvazkům.Platformy pro růst talentůV tomto roce jsme také posílili podporu rozvoje interních talentů, a to hned přes dvě platformy. Jednou z nich je Learning Lab. Jedná se o interní platformu, pomocí které naši interní zaměstnanci školí a předávají své zkušenosti kolegům napříč firmou. Druhou platformou je Opportunity Market Place. Tato iniciativa si klade za cíl zvýšit vizibilitu a mobilitu našich zaměstnanců napříč zeměmi a pracovními segmenty. Spojuje talenty s příležitostmi a podpoří tak jejich karierní rozvoj a zároveň se zaměřuje na krátkodobé a dlouhodobé obchodní cíle společnosti. Platforma je přeložena do všech jazyků v rámci 28 zemí CC HBC. Je k dispozici všem zaměstnancům s přístupem na intranet a je řízená zaměstnanci a jejich přímými nadřízenými. Tato platforma nám přinesla možnost realizovat projekty v rekordně krátké době i v korporátním prostředí. Také nám umožnila přicházet s komplexními řešeními pořízenými za minimální náklady. Zároveň nám ukázala změnu perspektivy vnímání aktuálních trendů na trhu práce u seniorního managementu.Žijeme v době neustálých změn a mnozí jsou nuceni vystoupit ze své komfortní zóny. Někdy se může zdát tato cesta trnitá a bolestivá, ale je to cesta vpřed, která nám posouvá vlastní limity a dává nám možnosti růstu. Současně nám přináší nové příležitosti, které by bylo škoda nevyužít. Věřím, že toto je jen začátek, a že nás čeká ještě mnoho dalších inovací – jak v náboru, tak v celém HR.Zdroj: Michaela Madová, Senior Talent Acquisition & Identification Manager, Coca-Cola HBC Česko a Slovensko.

Další aktuality

Chcete dostávat aktuality přímo do e-mailu?

Budete mít přehled o HR akcích i novinkách v oblasti HR. Vyzkoušejte a uvidíte.