Aktuality

Dvě třetiny malých a středních firem nelze prodat za jejich reálnou cenu, jejich hodnotu snižuje neproduktivní řízení.

PRAHA, 3. února 2021 – Až 75 % malých a středních firem by se dostalo do provozních problémů, pokud by jejich management nebyl k dispozici déle než týden. Hlavním důvodem je absence automatizovaných procesů řízení firmy, které by zajistily její chod i v době jejich nepřítomnosti. V případě prodeje takových firem by to jejich hodnotu snížilo až o desítky procent. Vyplývá to z analýzy […]

Dne 2. Únor 2021

PRAHA, 3. února 2021Až 75 % malých a středních firem by se dostalo do provozních problémů, pokud by jejich management nebyl k dispozici déle než týden. Hlavním důvodem je absence automatizovaných procesů řízení firmy, které by zajistily její chod i v době jejich nepřítomnosti. V případě prodeje takových firem by to jejich hodnotu snížilo až o desítky procent. Vyplývá to z analýzy společnosti ApuTime, která se zabývá měřením a zvyšováním produktivity práce. Analýza zahrnuje 267 tuzemských společností různých velikostí a zaměření*.

Analýza produktivity práce dále odhalila, že zejména majitelé menších firem věnují 50 % času administrativě a mikromanagementu a pouze 10 % strategickému rozvoji firmy či rozvoji zakázek (40 %).

„Majitelé či top manažeři zastávají řadu rolí současně, jejich přítomnost je třeba i u banálních rozhodnutí. Běžný provoz firmy se bez jejich přítomnosti v podstatě neobejde. To, že problém závislosti existuje, naplno prozradí až delší dovolená nebo nemoc, což se loni ukázalo i kvůli pandemii covid-19. V případě prodeje firmy se to pak odráží v její hodnotě,“ shrnuje Petr Pavlita, jednatel společnosti INVEST FORUM, která se zabývá zprostředkováním prodeje firem.

Neproduktivní práce spojená s absencí automatizovaných procesů podstatně snižuje cenu firem v okamžiku jejich prodeje. „Prodejní cenu to může srazit až o desítky procent, v některých případech to může udělat firmu i neprodejnou,“ říká Martin Lonský, ředitel společnosti ApuTime, která se zabývá měřením a zvyšováním produktivity práce za pomoci nástrojů umělé inteligence.

Až 80 % rozhodnutí lze učinit nezávisle na top managmentu

Nízká produktivita práce managementu je typickým nešvarem majitelů firem, kteří vybudovali své podnikání ze skromných začátků. Strach z rozhodování bez jejich osobní participace i ztráty kontroly nad každodenním životem firmy znemožňují firmě růst, připravit ji k prodeji či přenechat nové generaci manažerů.

Převedení aktivit firmy do procesů je jedinou možností, jak firmu dále rozvíjet. „Až 80 % rozhodnutí mohou automaticky provádět osoby s odpovídající kompetencí. Topmanažeři řeší pouze výjimečné situace a mohou se soustředit na rozvoj firmy,“ dodává Martin Lonský, majitel společnosti Aputime.

Hodnotu firmy zvyšuje umělá inteligence, která organizuje čas

Trendem je využívání umělé inteligence pro automatizaci rutinních činností s důrazem na řízení času lidí při práci. K řízení rutinních činností se využívá vysokého výpočetního výkonu, který mnohonásobně převyšuje kapacitu lidského mozku.

Umělá inteligence jedná čistě v zájmu firmy jako celku. Během krátké doby dokáže přístup manažerů i zaměstnanců změnit. „Je schopna vyhodnotit tisíce variant řešení během několika vteřin, pracovat na stovkách úkolů najednou, nepotřebuje spát a minimalizuje chybovost člověka. Schopnost průběžného učení ji předurčuje do role nepostradatelného asistenta každé organizace. Umožňuje zaměstnancům věnovat se práci a nikoli rutinně,“ dodává Martin Lonský.

Běžné nástroje pro plánování času si totiž nedokážou poradit s obvyklými nešvary: nejsme schopni vidět dál než několik kroků dopředu, ztrácíme ze zřetele požadovaný výsledek, manažeři upřednostňují svůj čas před časem týmu.

Český startup se při budování umělé inteligence inspiroval mravenci

Při tvorbě systému pro plánování a řízení času se tuzemský technologický startup ApuTime inspiroval dokonale fungujícím organismem – mraveništěm. Organizaci mraveniště biologové popisují jako dokonale fungující stroj, který koná v zájmu celku, efektivně, bez zbytečných chyb.

„Software upřednostňuje úkoly vedoucí k dokončení zakázek v co nejkratším možném termínu a hlavně včas. Postupně se systém sám učí a zdokonaluje. Podobně pracuje i navigace v autě, která při překážce v plánované trase okamžitě přeplánuje průjezdní body tak, aby řidič dorazil do cíle co nejrychleji,“ uzavírá Martin Lonský, ředitel společnosti ApuTime.

POZNÁMKA:

* Společnost ApuTime zveřejňuje míru neproduktivního pracovního času na základě analýzy 267 společností různých velikostí a zaměření. Analýza se zaměřuje pouze na „kancelářské profese“, tedy intelektuální pracovní činnosti vykonávané pomocí výpočetní techniky.

————————————————————————————————————————————————–

Zdroj a další informace poskytne:
Jan Hlaváč, mediální zástupce společnosti ApuTime
e-mail: jan.hlavac@mediakom.cz, mobil: 777 076 760
————————————————————————————————————————————————–

 O společnosti ApuTime www.aputime.cz
Společnost ApuTime působí na tuzemském trhu od roku 2016. Je významným poskytovatelem technologií pro sledování a zvyšování produktivity práce. Pro tyto účely vyvíjí technologii umělé inteligence (AI), která v sobě kombinuje strojové učení a projektové řízení s bio algoritmy inspirované fungováním velkých živočišných společenství, například mravenišť či termitišť.
Zakladateli firmy jsou vizionáři Martin Lonský a Tomáš Hýl, kteří byli vedeni touhou odstranit lidem z pracovního života zbytečnou rutinu, která bere energii na tvůrčí a smysluplnou práci. Technologie firmy nyní využívá již více než 200 společností ze všech sektorů.

Další aktuality

Změny v oblasti pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti

Dne 30. ledna 2023

Vážení zaměstnavatelé, protože na počátku tohoto roku dochází k několika změnám v oblasti pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti (dále jen „pojistné“), dovolujeme si Vás o nich touto formou informovat, přičemž podrobnější informace jsou dostupné na webových stránkách ČSSZ. První změna dopadá na zaměstnavatele, kteří zaměstnávají zaměstnance vykonávající činnost tzv. zdravotnického záchranáře nebo člena jednotky hasičského […]

Zobrazit detail

Každý 7. dospělý tahá za kratší konec

Dne 26. ledna 2023

každý 7. dospělý v ČR tahá v souboji s alkoholem za kratší konec. Můžeme ho potkat i v práci. Ukažte svoje umění změny a začněte s efektivní osvětou a prevencí. Dnes spouštíme registraci do 11. ročníku zdravotně osvětové kampaně Suchej únor. Suchej únor je měsíční osobní nebo týmová výzva bez kapky alkoholu. Díky letošnímu leitmotivu „Nepít je umění” navíc s kreativní motivací pro každého – vyzkoušet si něco nového, poznat sebe […]

Zobrazit detail

Z deseti židlí zbude pět. Firmy zmenšují své kanceláře

Dne 23. ledna 2023

Třicet až padesát procent. O tolik dnes firmy zvažují redukovat pronajatou plochu svých kanceláří. Chodí jim do nich totiž méně zaměstnanců než dříve. Ekonomická nejistota a úroková turbulence přinesly na kancelářský trh útlum. K zákazníkům se letos dostane možná jen třetina průměrné plochy nových kanceláří. Útlum bude jen dočasný. Alespoň to říká Marie Baláčová, vedoucí oddělení datové analytiky […]

Zobrazit detail