Aktuality

Jak začlenit nové zaměstnance od první minuty

Sehnat kvalitního zaměstnance je dnes skutečný problém. Jen ho nalézt na napnutém pracovním trhu, trvá průměrně až 8 měsíců. Je proto zásadní udělat maximum pro to, aby jeho první den u vás ve firmě nebyl zároveň posledním. S našimi tipy to jistě zvládnete na jedničku. A může to být i zábava – pro nováčka i pro jeho okolí. Onboardingová esa […]

Dne 2. Únor 2023

Sehnat kvalitního zaměstnance je dnes skutečný problém. Jen ho nalézt na napnutém pracovním trhu, trvá průměrně až 8 měsíců. Je proto zásadní udělat maximum pro to, aby jeho první den u vás ve firmě nebyl zároveň posledním. S našimi tipy to jistě zvládnete na jedničku. A může to být i zábava – pro nováčka i pro jeho okolí.

Onboardingová esa v rukávu pro první den
Smyslem onboardingového manuálu je pomoci začlenit nováčky do týmu, minimalizovat stres a vytvořit co nejlepší první dojem. Čím lepší první dojem, tím menší je pravděpodobnost, že vám nový kolega po zaučení „frnkne“.

· OSOBNÍ MEET-UP S ČLENY TÝMU Asi nejhorší, co se může stát, je překvapení v očích současných zaměstnanců, když na pracoviště přivedete nového kolegu. Z jeho pohledu to svědčí o nedostatku zájmu. Vašeho zájmu o jeho začlenění. Je tedy nezbytné, abyste nového člověka všem osobně představili. Náš tip: Uspořádejte neformální týmový oběd. Nad talířem něčeho dobrého se lidé (včetně introvertů) přirozeně otevřou a najdou k sobě cestu.

· VYUŽIJTE ZKUŠENÉHO MENTORA (alias „buddyho“) Tohle zdaleka neplatí jen pro vyšší a/nebo manažerské pozice. Zkušený kolega nováčka zasvětí do náplně a postupů práce. A přihodí i znalosti o tom, kdy a kam se chodí po práci na drink, jaké má kdo zajímavé koníčky nebo který den v týdnu dělají v kantýně neodolatelné karbanátky.

· PŘEDSTAVTE MOŽNOSTI DALŠÍHO PROFESNÍHO A KARIÉRNÍHO RŮSTU Pokud vnímáte nábor nováčka jako začátek dlouhodobého pracovního vztahu, dejte mu to jasně najevo. A nejlépe tak, že mu v živých barvách předestřete vzrušující kariérní možnosti, které vaše firma schopným lidem nabízí. Snížíte tak jejich „ochotu“ se s vámi po čase rozloučit… a zamířit někam, kde jim kariérní růst slíbí. A kde tedy ucítí možnost pracovního rozvoje.

· ZDŮRAZNĚTE MOŽNOSTI SEBEROZVOJE A VZDĚLÁVÁNÍ Pokud máte e-learningové a další tréninkové programy pro zvyšování
kvalifikace, určitě to novým kolegům „prodejte“. A pokud tyto programy outsourcujete nebo jejich výběr necháváte na samotných zaměstnancích, připomeňte, že s jejich placením pomůže výhodná karta eBenefity.

· TOUR DE OFFICE Ano, půjdete se projít. Kromě pracoviště nováčky proveďte i dalšími relevantními prostorami, a představte ho lidem, s nimiž bude v pracovní součinnosti. Nový zaměstnanec si tak sám sebe lépe představí na pracovním místě a bude vědět, na koho se v případě potřeby může obrátit.

Se začleněním pomůžou kvalitní benefity
Stále více zaměstnanců při výběru firmy klade důraz na benefitní systém. Tak toho využijte a nabídněte jim vždy o něco více výhod, než konkurence – třeba v motivační platformě Můj Up. Zaměstnavateli přinášejí právě tyto benefity značné daňové zvýhodnění, spokojenost je pak na obou stranách.

Dobrá atmosféra ve firmě snižuje fluktuaci
V aplikaci Můj Up je celá řada modulů pro rozvoj vstřícné, spokojené a přátelské atmosféry ve firmě. Nejoblíbenější jsou z dlouhodobého hlediska tyto:

· Profily zaměstnanců slouží pro lepší vzájemné poznávání

· Pozvání na oběd umožňuje neformální setkávání nad společným jídlem

· Přes Pochvaly může kdokoli poslat adresnou pochvalu, buď veřejnou či neveřejnou

· Na Bazaru si zaměstnanci mezi sebou prodávají či přenechávají vyřazené věci

· Modul Zeptejte se zaměstnavatele umožňuje přímou komunikaci mezi všemi „patry“ firmy a hodí se pro otevírání citlivých témat

· Moduly Měření spokojenostiAnkety vám zase přinesou přesný a okamžitý přehled o náladě ve firmě a přáních zaměstnanců

Tyto užitečné moduly na denní bázi využívají zaměstnavatelé, manažeři i řadoví zaměstnanci. Výsledky se dostavují obvykle už v řádu dní. Proto doporučujeme komunikovat při onboardingu i výše uvedené výhody některého z balíčků Můj Up

NEZÁVAZNĚ SE ZEPTAT NA MŮJ UP ►

Dobrá firemní atmosféra zvyšuje produktivitu a loajalitu, což snižuje fluktuaci. Vy tak ušetříte mnoho času i peněz za nábor, kterým byste museli doplnit stavy.
Jestli onboarding nového zaměstnance vezmete za správný konec hned od prvního dne, troufáme si tvrdit, že nábor bude už brzy tvořit čím dál menší část vaší HR agendy.

 

Zdroj: Up Česká republika s.r.o.

 

Další aktuality

18. května proběhla naše každoroční největší akce – konference HR Know How, letos názvem HR a byznys nové doby.

Dne 29. května 2023

18. května proběhla naše každoroční největší akce – konference HR Know How, letos názvem HR a byznys nové doby. Bezmála 250 účastníků si v zajímavých prostorách Národní technické knihovny  vyslechlo inspirativní přednášky 16 vystupujících a měli možnost zúčastnit se i dvou workshopů. Letos naše účastníky pozdravil přes videozáznam i ministr MPSV Marian Jurečka  a v úvodu jim pak základní úpravu v novele zákoníku […]

Zobrazit detail

I roztomilé emoji může mít právní následky

Dne 24. května 2023

Možná se ptáte, zda mohou mít emotikony v právním kontextu nějaký význam. Emotikony jsou součástí naší komunikace a vyjadřují naši náladu a pocity. S nárůstem jejich používání se také zvyšuje počet případů, kdy se tyto malé výrazové obrázky stávají předmětem rozhodování soudů. V níže uvedeném případu emotikony sehrály klíčovou roli. V Německu se soudy zabývaly případem zaměstnance, který na sociální síti […]

Zobrazit detail

Equal Pay Day již po čtrnácté

Dne 24. května 2023

Bylo nás slyšet a vidět? Největší akce na podporu rovného odměňování a ekonomické bezpečnosti žen v České republice, pořádaná veřejně prospěšnou organizací Business & Professional Women CR, je pro letošní rok za námi. Pojďme si připomenout co se za ty tři dny událo. 29 vystupujících představilo 679 účastnicím a účastníků páteční konference témata, která rezonují napříč společností, ale ne […]

Zobrazit detail