6.11.2023

Jak ztratit kandidáta v 10 krocích

Z nedávného průzkumu společnosti Performia vyplynulo, že firmy stále nejvíce trápí jedna ne příliš nová věc – je jí nedostatek kvalitních kandidátů. Boj o skvělé zaměstnance neutichl a firmy se předhání v tom, co jim nabídnout, aby je získali pro sebe. Možná i kvůli tomuto přístupu se některé organizace svým přístupem k výběrovému řízení nevědomky samy ochuzují o zajímavé uchazeče. Co dělají, že ztrácí u své cílové skupiny plusové body? Tady je deset chyb, které ve výběrových řízeních nejčastěji pozorujeme.

Z nedávného průzkumu společnosti Performia vyplynulo, že firmy stále nejvíce trápí jedna ne příliš nová věc – je jí nedostatek kvalitních kandidátů. Boj o skvělé zaměstnance neutichl a firmy se předhání v tom, co jim nabídnout, aby je získali pro sebe. Možná i kvůli tomuto přístupu se některé organizace svým přístupem k výběrovému řízení nevědomky samy ochuzují o zajímavé uchazeče. Co dělají, že ztrácí u své cílové skupiny plusové body? Tady je deset chyb, které ve výběrových řízeních nejčastěji pozorujeme.

1.KLIŠÉ A PRÁZDNÉ FRÁZE V PRACOVNÍM INZERÁTU

I přes možnosti, které v součas- nosti máme k tvorbě inzerátů (umělá inteligence, grafické programy či co- pywriteři a jiní profesionálové), stále vídáme texty v klasickém stylu „na- bízíme/poptáváme“. A to nemluvím o opakujících se klišé, v nichž mnoho firem slibuje možnost kariérního růs- tu a skvělý kolektiv. Nabídek práce je opravdu hodně a je třeba se tedy odli- šit již v této prvotní fázi výběrového řízení. Představte si to tak, že inzerát je taková „etiketa“ pozice.

2. CHYBY V INZERÁTU A DLOUHÉ SOUVISLÉ TEXTY

Naprosto chápu, že se občas vloudí chybička, ale když kandidát na- jde v prvním odstavci hned tři pravo- pisné chyby, určitě to velkou důvěru ze strany čtenářů nevzbudí. Mimo to ví- dáme často i dlouhé texty, které nejsou ani rozdělené do kratších odstavců či odrážek, ty s největší pravděpodobnos- tí nikdo nedočte do konce. Může to znít jako povrchní hloupost, ale vy byste si koupili produkt, jehož etiketa a složení na zadní straně by mělo v textu spoustu pravopisných chyb?

3. NEJEDNOZNAČNÝ POPIS POZICE

Popis, ze kterého není jasné, co bude dotyčná osoba dělat, co bude vý- sledkem její práce a za jakým účelem pozici obsazujete, spíše odradí, než při- táhne. Když hledáte třeba Java vývo- jáře, psát mu, že bude programovat v Javě, moc smysl nedává – je to logické. Raději se zaměřte na to, s jakými nástro- ji bude pracovat, na jakých projektech v a v jaké skupině lidí.

Chcete se dozvědět víc – objednejte si časopis HR Forum v tištěné formě zde (odkaz na náš web - Předplatné < HRForum) nebo v nové digitální verzi – napište na info@pmf-hr.com.

Další aktuality

Chcete dostávat aktuality přímo do e-mailu?

Budete mít přehled o HR akcích i novinkách v oblasti HR. Vyzkoušejte a uvidíte.