Aktuality

Mladá generace bude radši bez práce, než aby v zaměstnání trpěla, ukázal průzkum

Většina mladých lidí z řad generace Z a mileniálů by dala ve svém zaměstnání výpověď, pokud by práce negativně narušovala jejich osobní život. Téměř polovina z nich by raději zůstala nezaměstnaná, než aby dělala práci, která odporuje jejich přesvědčení. Vyplývá to z mezinárodní studie poradenské firmy Randstad. Mezinárodního průzkumu se zúčastnilo 35 tisíc respondentů z řad generace Z (ve věku mezi 18 […]

Dne 4. Duben 2022

Většina mladých lidí z řad generace Z a mileniálů by dala ve svém zaměstnání výpověď, pokud by práce negativně narušovala jejich osobní život. Téměř polovina z nich by raději zůstala nezaměstnaná, než aby dělala práci, která odporuje jejich přesvědčení. Vyplývá to z mezinárodní studie poradenské firmy Randstad.

Mezinárodního průzkumu se zúčastnilo 35 tisíc respondentů z řad generace Z (ve věku mezi 18 a 24 lety) nebo mileniálů (ve věku mezi 25 a 34 lety) a všichni v té době byli v zaměstnaneckém pracovním poměru. Až 56 procent lidí z mladší věkové skupiny a 55 procent ze starší věkové skupiny v dotazníku ovšem uvedlo, že by své místo raději opustili, pokud by kvůli němu měli přijít o osobní život.

Až 43 procent dotazovaných v obou sledovaných generacích zmínilo, že by nepřijalo pracovní nabídku od zaměstnavatele, který by zastával odlišné názory na sociální a environmentální problémy. Celkem 41 procentům by zase podle výsledků vadilo pracovní prostředí, které nepodporuje rovnoprávnost a začleňování různých společenských skupin. Informoval o tom web Dazed Digital.

Každému čtvrtému účastníkovi průzkumu by dokonce nevadilo dostávat nižší plat, pokud by firma namísto toho investovala do nějakého společensky prospěšného cíle. Mezi prioritami, které respondenti nejčastěji vyzdvihovali, byly možnost pracovat z domova, flexibilní pracovní doba a příležitost rozvíjet prostřednictvím kurzů své profesní dovednosti.

„Naše zjištění naznačují, že zaměstnanci v posledních desetiletích výrazně přehodnocují své priority. Mladí lidé zjevně chtějí být v zaměstnání sami sebou, a pokud se práce neslučuje s jejich hodnotami, nehodlají přistupovat na kompromisy. Firmy na tuhle proměnu musí reagovat, jinak se jim nepodaří přilákat nové pracovníky ani udržet ty stávající,“ dodal výkonný ředitel poradenské firmy Randstad Sander van ‚t Noordende.

 

Zdroj: Magazin aktualne.cz

Další aktuality

Firmy se snaží zaměstnávat Ukrajince, v legislativě ale chybují. Zapomíná se na smlouvy v ukrajinštině i zdravotní prohlídky

Dne 12. května 2022

Nově příchozí ukrajinští spoluobčané jsou pro české firmy trpící dlouhodobým nedostatkem pracovní síly vítanou pomocí. Dva a půl měsíce od vypuknutí války jich podle údajů úřadů práce našlo místo už přes 35 tisíc. A přestože takzvaný „Lex Ukrajina“ výrazným způsobem zjednodušil zaměstnávání nově příchozích uprchlíků, řada firem při zajišťování smluvního vztahu stále chybuje. Kde firmy dělají největší chyby […]

Zobrazit detail

Recruitment Academy Awards 2022: Bodoval Scuk.cz nebo Budějovický Budvar

Dne 2. května 2022

Ve čtvrtek 21. dubna proběhl slavnostní galavečer soutěže Recruitment Academy Awards. Ta posedmé ocenila společnosti s inovativním HR marketingem v 5 kategoriích a počtvrté vyhlásila vítěze individuální kategorie Recruiter roku. Soutěž pořádá vzdělávací společnost pro HR specialisty, Recruitment Academy, s cílem inspirovat a edukovat firmy o rostoucím významu HR marketingu. V letošním ročníku se o prestižní ocenění utkalo více než 70 společností, které dohromady […]

Zobrazit detail

Lidé se obávají nové krize a nechtějí měnit práci

Dne 26. dubna 2022

Koronavirovou pandemii vystřídaly válka na Ukrajině, energetická krize a vysoká inflace. Dramatická doba ovlivňuje i trh práce v Česku. Lidé podle personalistů momentálně nechtějí měnit práci, pokud nemusejí. Bojí se totiž příchodu ekonomické krize. Pro změnu se rozhodnou jen kvůli výrazně vyšší finanční nabídce nebo špatnému šéfovi. Firmy hledající lidi tak doufají hlavně v pomoc Ukrajinců. Firmy momentálně nabízejí […]

Zobrazit detail