Aktuality

Praha i Brno objednávají obědy a večeře později než ostatní kraje, rychlý rozvoz jídla je ale důležitý všude

   Největší poptávka po rozvozu jídla je v Česku mezi 11. a 12. hodinou. Druhou špičku pak představuje večerní úsek od 18 do 19 hodin. Data největší české služby rozvozu jídla Dáme jídlo dále ukazují, že nejdříve ze všech dostávají lidé hlad v Jihlavě. Obědy se tam objednávají o 9 minut dříve, než je celorepublikový průměr, v případě večeří činí rozdíl 8 minut. […]

Dne 1. Leden 2020

 

 Největší poptávka po rozvozu jídla je v Česku mezi 11. a 12. hodinou. Druhou špičku pak představuje večerní úsek od 18 do 19 hodin. Data největší české služby rozvozu jídla Dáme jídlo dále ukazují, že nejdříve ze všech dostávají lidé hlad v Jihlavě. Obědy se tam objednávají o 9 minut dříve, než je celorepublikový průměr, v případě večeří činí rozdíl 8 minut. Na opačném konci žebříčku je Praha a Brno, k nimž se v případě večeří přidávají i Karlovy Vary. Jedno ale mají všechny kraje společné. Zákazníci zpravidla objednávku uskutečňují až ve chvíli, kdy mají opravdu hlad. Proto je klíčové, aby jídlo obdrželi co nejrychleji.

Lidé, kteří si v Česku nechávají dovézt oběd domů nebo do zaměstnání, objednávku zadávají v průměru v 11:55. V případě večeří činí průměrný čas objednávky 18:57. V uplynulém roce však rychlým tempem rostl také počet objednávek v časovém úseku mezi těmito dvěma tradičními špičkami. „Naše nabídka se neustále rozšiřuje, a tak si řada zákazníků už zvykla, že rozvoz jídla nemusí být jen o obědech a večeřích, ale třeba i o kávě, zmrzlině, nápojích nebo dezertech,“ říká Filip Fingl, ředitel největší české služby rozvozu jídla Dáme jídlo.

 

Z dat Dáme jídlo lze vyčíst nejen nejoblíbenější rozvozová jídla, mezi která patří pizza, burgery, sushi nebo fast food, ale také to, kde v Česku dostávají lidé hlad nejdříve. V případě obědů je to z krajských měst Jihlava následovaná Ústím nad Labem a Českými Budějovicemi. Také večeře objednávají lidé nejdříve v Jihlavě, potom však následuje Zlín a Ostrava s Plzní. Nejpozději se naopak obědvá v Praze a Brně, přičemž se tato dvě města objevují vysoko i v žebříčku nejpozdějších objednávek večeří. V těch ale zbytek republiky zcela předčí Karlovy Vary, které jsou jediným krajským městem, kde se večeře v průměru objednávají až po 19. hodině. „Rozdíly mezi jednotlivými městy však nejsou velké, jde většinou jen o jednotky minut. Praha, Brno a Ostrava se nicméně od ostatních přeci jen liší, a to ve vyšším podílu nočních objednávek. To je dáno především jejich bohatším nočním životem ve srovnání s menšími sídly,“ popisuje Fingl.

 

 

Jiná liga logistiky

Data o času vytvoření objednávky dovozu jídla do velké míry odrážejí skutečný čas, kdy lidé začínají mít hlad. Jen málokdo si totiž podle Fingla objedná dříve, než začne na jídlo doopravdy myslet. „Hlad je nepříjemný pro každého, ať už je z Jihlavy nebo z Prahy. Nikdo nechce na jídlo čekat. Proto je pro našeho zákazníka velmi důležitá rychlost doručení objednávky,“ říká ředitel Dáme jídlo a poukazuje při tom na srovnání například s velkými e-shopy. „Zatímco ony nabízejí nejdřívější doručení do dvou hodin od dokončení objednávky, což je sám o sobě skvělý čas, my musíme být už z povahy věci ještě mnohem rychlejší. Jde o úplně jinou ligu logistiky.“

 

Na hranici technologických možností

Právě rychlost doručení byla jednou z hlavních věcí, na kterou předloni i loni cílily inovace Dáme jídlo. Kombinací různých kroků – od softwarových vylepšení objednávkového systému, přes optimalizaci rozvozových oblastí pomocí velkých dat, až po posílení počtu kurýrů ve špičkách – se podařilo jen v roce 2019 na vlastním rozvozu snížit průměrný čas doručení z více než 50 minut až k hranici pouhé půlhodiny. V případě rozvozu produktů z nabídky řetězce McDonald´s, se kterým Dáme jídlo začalo spolupracovat loni, dokonce doručuje v předem vymezených zónách v okolí vybraných restaurací do pouhých dvaceti minut. „Dostáváme se už na hranici současných technologických a logistických možností. Dalšímu výraznému zrychlování rozvozu brání mimo jiné také hustá doprava, která po většinu dne ve velkých městech panuje a způsobuje zdržení na cestách,“ říká Fingl. Dáme jídlo však podle něj bude přesto dál hledat způsob, jak doručování ještě zrychlovat. Jednou z cest může být růst podílu kurýrů využívajících elektrické skútry či elektrokola, jež se dokáží dopravním uzavírkám a kolonám vyhnout lépe než auta.

 

O společnosti Dáme jídlo

Dáme jídlo je největší česká služba rozvozu jídla, která spolupracuje s téměř 3 000 restaurací ve 170 obcích po celé České republice. Svojí pestrou nabídkou tak pokrývá více než 60 % tuzemské populace. Kromě tradiční české kuchyně, pizzy či rychlého občerstvení, si zákazníci mohou v její nabídce vybrat asijská a indická jídla, steaky, dezerty, zmrzlinu, kávu a tisíce dalších položek. Během špičky doručí Dáme jídlo více než 2 500 objednávek za hodinu a toto číslo stále roste. Od roku 2014 je Dáme jídlo součástí společnosti Delivery Hero, celosvětově největšího hráče na trhu food delivery, s jehož akciemi se obchoduje na frankfurtské burze.

Kontakt pro média:

PR PA RT NE RS I Roman Pařík I rp@prpartners.cz I +420 777 236 267

 

Další aktuality

Změny v oblasti pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti

Dne 30. ledna 2023

Vážení zaměstnavatelé, protože na počátku tohoto roku dochází k několika změnám v oblasti pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti (dále jen „pojistné“), dovolujeme si Vás o nich touto formou informovat, přičemž podrobnější informace jsou dostupné na webových stránkách ČSSZ. První změna dopadá na zaměstnavatele, kteří zaměstnávají zaměstnance vykonávající činnost tzv. zdravotnického záchranáře nebo člena jednotky hasičského […]

Zobrazit detail

Každý 7. dospělý tahá za kratší konec

Dne 26. ledna 2023

každý 7. dospělý v ČR tahá v souboji s alkoholem za kratší konec. Můžeme ho potkat i v práci. Ukažte svoje umění změny a začněte s efektivní osvětou a prevencí. Dnes spouštíme registraci do 11. ročníku zdravotně osvětové kampaně Suchej únor. Suchej únor je měsíční osobní nebo týmová výzva bez kapky alkoholu. Díky letošnímu leitmotivu „Nepít je umění” navíc s kreativní motivací pro každého – vyzkoušet si něco nového, poznat sebe […]

Zobrazit detail

Z deseti židlí zbude pět. Firmy zmenšují své kanceláře

Dne 23. ledna 2023

Třicet až padesát procent. O tolik dnes firmy zvažují redukovat pronajatou plochu svých kanceláří. Chodí jim do nich totiž méně zaměstnanců než dříve. Ekonomická nejistota a úroková turbulence přinesly na kancelářský trh útlum. K zákazníkům se letos dostane možná jen třetina průměrné plochy nových kanceláří. Útlum bude jen dočasný. Alespoň to říká Marie Baláčová, vedoucí oddělení datové analytiky […]

Zobrazit detail