Aktuality

Covid zboural styl, kterým jsme pracovali. Co firmy nabízí lidem 50+ a co mladším?

Pandemie zasáhla způsob, jakým firmy řídily svůj byznys. Seznam Zprávy přinášejí přehled základních změn, které covid způsobil, i rady, jak je co nejlépe využít. „Kuchařka“ vychází z globálního výzkumu společnosti ManpowerGroup. Koronavirus radikálně změnil pracovní prostředí. Na změny si zvykají obě strany – firmy i zaměstnanci. Podniky jsou nyní v silnější pozici a mohou lidem snadněji nařizovat, co mají dělat. […]

Dne 9. Září 2020

Pandemie zasáhla způsob, jakým firmy řídily svůj byznys. Seznam Zprávy přinášejí přehled základních změn, které covid způsobil, i rady, jak je co nejlépe využít. „Kuchařka“ vychází z globálního výzkumu společnosti ManpowerGroup.

Koronavirus radikálně změnil pracovní prostředí. Na změny si zvykají obě strany – firmy i zaměstnanci. Podniky jsou nyní v silnější pozici a mohou lidem snadněji nařizovat, co mají dělat. Moudré společnosti však vědí, že je dobré zaměstnancům naslouchat, aby o ně nepřišly, až krize opadne.

Lidé se nyní bojí měnit místo, aby nebyli propuštěni ve zkušební době v okamžiku, kdy se zhorší pandemická situace. Jsou proto vůči firmám mnohem loajálnější.

„To je ale jen přechodná doba. Jakmile si budou lidé jisti, že se ekonomika stabilizuje, začnou si vybírat lepšího zaměstnavatele a mohou to firmě ‚spočítat‘ za to, jak se chovala v době krize. Podniky tak mohou začít ztrácet konkurenceschopnost,“ upozorňuje Jiří Halbrštát, manažer náboru a marketingu ManpowerGroup.

Náborová firma proto společnostem radí bedlivě sledovat, co si jejich zaměstnanci přejí, a snažit se těmto tužbám vyjít co nejvíce vstříc. Těžit z toho pak mohou obě strany – firma loajálním, výkonným a vděčným zaměstnancem a zaměstnanci dobrou prací v příjemném a chápajícím prostředí.
Jak krize proměňuje trh práce a jak to využít? Jaké pocity mají lidé při návratu do zaměstnání a co je pro ně nejdůležitější?

Výzkum prováděla společnost ManpowerGroup mezi 8000 pracovníky z osmi zemí. Globální výsledky jsou podle Halbrštáta plně v souladu s tím, co se děje na českém pracovním trhu.

1. Dopady pandemie na zaměstnance

Pro většinu zaměstnanců (91 %) je nyní největší prioritou udržet si práci. Jedinou výjimkou jsou zaměstnanci v IT, pro něž je nejdůležitější flexibilita.

Největší obavy (94 %) mají lidé z toho, že se vrátí do starého způsobu práce a přijdou tak o možnost pracovat flexibilně podle aktuálních potřeb (u výrobních linek jsou možnosti pracovat flexibilně velmi omezené, pozn. red).

Osm z deseti zaměstnanců si přeje lepší rovnováhu mezi pracovním a rodinným životem.

43 procent zaměstnanců doufá, že skončí pevná pracovní doba. Většina lidí by ráda docházela do práce jen 2–3 dny v týdnu.

Co s tím: Je dobré tato očekávání znát, rozumět jim, respektovat je a vycházet z nich při další komunikaci se zaměstnanci a plánování další strategie. Klíčové pro zjištění preferencí zaměstnanců jsou průzkumy mezi pracovníky, získávání zpětné vazby, konzultace, silné vedení na dálku a transparentní a častá komunikace.

Zdroj: Seznam Zprávy

Další aktuality

Jak si nesplést běžné nachlazení s koronavirem

Dne 23. září 2020

S blížícím se podzimem nastává čas, kdy mezi lidmi začínají kolovat i jiné viry než jen koronavirus. Za většinu rým a následného kašle, tak mohou především mezi dětmi rinoviry, které jsou původci většiny příznaků nachlazení. Jak si tedy nesplést rýmu a běžné nachlazení s koronavirem a nenutit naprosto každého s nachlazením absolvovat testy proti koronaviru? S blížícím se podzimem nastává čas, kdy mezi […]

Zobrazit detail

17. září se uskutečnil online Exchange Meeting se společností ČEZ na téma I bez papíru to jde!

Dne 22. září 2020

17. září se uskutečnil online Exchange Meeting se společností ČEZ na téma I bez papíru to jde! Od papíru k automatizaci a robotizaci HR činností aneb Jste piloti nebo pasažéři digitalizace personálních činností?  Josef Lejček, ředitel útvaru personalistika, posdílel své zkušenosti z fungování v době koronavirové. Na téma Personální práce bez papírů aneb Jak se stát inspirací v technologické firmě? hovořila Jana Dudášová, […]

Zobrazit detail

22. září jsme byli na online Exchange meetingu ve společnosti Coca-Cola

Dne 22. září 2020

22. září jsme byli na online Exchange meetingu ve společnosti Coca-Cola. Sice jsme do firmy fyzicky nemohli, ale to nevadilo. I v on linu s námi kolegové z Coca Cola sdíleli velmi zajímavý nápad jak do vzdělávání zapojit zaměstnance, kteří se v jejich Learning Labu mohou snadno stát lektory. Díky tomu se jim rozšířilo portfolio témat, pomohlo to zvýšit kompetence zaměstnanců […]

Zobrazit detail