Aktuality

Covid zboural styl, kterým jsme pracovali. Co firmy nabízí lidem 50+ a co mladším?

Pandemie zasáhla způsob, jakým firmy řídily svůj byznys. Seznam Zprávy přinášejí přehled základních změn, které covid způsobil, i rady, jak je co nejlépe využít. „Kuchařka“ vychází z globálního výzkumu společnosti ManpowerGroup. Koronavirus radikálně změnil pracovní prostředí. Na změny si zvykají obě strany – firmy i zaměstnanci. Podniky jsou nyní v silnější pozici a mohou lidem snadněji nařizovat, co mají dělat. […]

Dne 9. Září 2020

Pandemie zasáhla způsob, jakým firmy řídily svůj byznys. Seznam Zprávy přinášejí přehled základních změn, které covid způsobil, i rady, jak je co nejlépe využít. „Kuchařka“ vychází z globálního výzkumu společnosti ManpowerGroup.

Koronavirus radikálně změnil pracovní prostředí. Na změny si zvykají obě strany – firmy i zaměstnanci. Podniky jsou nyní v silnější pozici a mohou lidem snadněji nařizovat, co mají dělat. Moudré společnosti však vědí, že je dobré zaměstnancům naslouchat, aby o ně nepřišly, až krize opadne.

Lidé se nyní bojí měnit místo, aby nebyli propuštěni ve zkušební době v okamžiku, kdy se zhorší pandemická situace. Jsou proto vůči firmám mnohem loajálnější.

„To je ale jen přechodná doba. Jakmile si budou lidé jisti, že se ekonomika stabilizuje, začnou si vybírat lepšího zaměstnavatele a mohou to firmě ‚spočítat‘ za to, jak se chovala v době krize. Podniky tak mohou začít ztrácet konkurenceschopnost,“ upozorňuje Jiří Halbrštát, manažer náboru a marketingu ManpowerGroup.

Náborová firma proto společnostem radí bedlivě sledovat, co si jejich zaměstnanci přejí, a snažit se těmto tužbám vyjít co nejvíce vstříc. Těžit z toho pak mohou obě strany – firma loajálním, výkonným a vděčným zaměstnancem a zaměstnanci dobrou prací v příjemném a chápajícím prostředí.
Jak krize proměňuje trh práce a jak to využít? Jaké pocity mají lidé při návratu do zaměstnání a co je pro ně nejdůležitější?

Výzkum prováděla společnost ManpowerGroup mezi 8000 pracovníky z osmi zemí. Globální výsledky jsou podle Halbrštáta plně v souladu s tím, co se děje na českém pracovním trhu.

1. Dopady pandemie na zaměstnance

Pro většinu zaměstnanců (91 %) je nyní největší prioritou udržet si práci. Jedinou výjimkou jsou zaměstnanci v IT, pro něž je nejdůležitější flexibilita.

Největší obavy (94 %) mají lidé z toho, že se vrátí do starého způsobu práce a přijdou tak o možnost pracovat flexibilně podle aktuálních potřeb (u výrobních linek jsou možnosti pracovat flexibilně velmi omezené, pozn. red).

Osm z deseti zaměstnanců si přeje lepší rovnováhu mezi pracovním a rodinným životem.

43 procent zaměstnanců doufá, že skončí pevná pracovní doba. Většina lidí by ráda docházela do práce jen 2–3 dny v týdnu.

Co s tím: Je dobré tato očekávání znát, rozumět jim, respektovat je a vycházet z nich při další komunikaci se zaměstnanci a plánování další strategie. Klíčové pro zjištění preferencí zaměstnanců jsou průzkumy mezi pracovníky, získávání zpětné vazby, konzultace, silné vedení na dálku a transparentní a častá komunikace.

Zdroj: Seznam Zprávy

Další aktuality

Má vaše firma vlastní interní kouče? Neváhejte a využívejte je.

Dne 24. listopadu 2020

Koučink stále bývá považován za nedostupný nadstandard určený jen pro (top) manažery. Zuzana Šafránková, specialistka rozvoje zaměstnanců ve skupině ČSOB, je však přesvědčená, že to je jeden z nejefektivnějších nástrojů individuálního rozvoje vhodný prakticky pro každého. A navíc snadno dostupný, tedy pokud pracujete ve firmě, která má vlastní interní kouče. Zuzana Šafránková ve skupině ČSOB vede tým […]

Zobrazit detail

Manažerské lekce doby koronavirové: jak ji přežít a vyjít z ní lepší a silnější

Dne 23. listopadu 2020

  Dnešní doba učí připravenosti na to, že nikdy nebudeme připraveni na všechno. Nutí nás přehodnotit vše, co děláme a nabízet svým podřízeným jistotu a uklidnění, pevná pravidla a svobodu.   Když se zamýšlím nad tím, co přináší doba covidová, řekl bych, že je to pro nás pro všechny příležitost k revizi toho, co a jak děláme. Dokonce bych řekl, […]

Zobrazit detail

Letos probíhalo Legislativní forum v online formátu

Dne 18. listopadu 2020

Vzhledem k epidemiologickým opatřením a nouzovému stavu probíhalo oblíbené Legislativní forum, které už více než deset let pořádá People Management Forum, v online režimu. Uskutečnilo se 12. listopadu 2020 a věnovalo se novinkám a trendům v pracovní legislativě. Jeho řečníci se zaměřili na situaci, která panuje na trhu práce, na význam a okruhy oblastí, které kontroluje Inspekce práce, na program Antivirus a chystaný kurzarbeit. […]

Zobrazit detail